Avatar billede Chenowen Nybegynder
28. september 2012 - 13:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Link mellem ark i samme projektmappe

Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende problem i excel??:

Jeg har et excel dokument med flere ark, i ark1 er der nogle forskellige navne og når jeg trykker på et af disse navne, fx. Peter, skal den hoppe over i ark2, hvor der står nogle data om Peter! Hvis jeg i ark 1 fx. trykker på Søren hopper den over i ark 3 osv. Så den skal altså nærmest linke fra ark 1 til de andre ved at jeg trykker på et af navnene.

Er der nogle der ved hvordan dette gøres, og om det i det overhovedet er muligt?
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
28. september 2012 - 14:22 #1
lav en makro for det.

i mit script hedder fanen med information om peter, "peter"

gå i udvikler-fanen og tryk på visual basic,
tryk på "insert" herefter "Module"
paste det her ind.

Sub peter()
Sheets("peter").Activate
End Sub

lav en knap på dit første ark og skriv "peter" på den, og vælg makroen "peter"
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
28. september 2012 - 14:24 #2
Du kan lave knapperne usynlige og lægge dem over en celle, så man slet ikke kan se dem. ret smart til dit brug.

herefter laver du den samme VBA-kode for hvert navn, og giver dem retmæssige fanenavne
Avatar billede store-morten Ekspert
28. september 2012 - 14:44 #3
Excel 2010

Ark1 celle med teksten "Peter" --> Højre klik --> Vælg 'Hyperlink'
I 'Link til:' vælges "En pladsering i dette dokument"
"Skriv cellereferencen:" f.eks. "A1"
"Eller vælg en pladsering i dette dokument:" klik på Ark2 --> OK
Avatar billede Chenowen Nybegynder
28. september 2012 - 14:58 #4
Tak til tsmy2k - Det var lige præcis denne løsning jeg søgte ;-)