Avatar billede upsmann Nybegynder
28. september 2012 - 18:47 Der er 4 kommentarer

er gratisdns.dk nede?

Hej, vil lige høre om i andre også oplever at gratisdns.dk er nede??
Alle domainer m.m. som gratisdns hoster kan man ikke komme i kontakt med..

Er der andre der har samme problem??
Er der nogle der ved noget omkring dette nedbrud?
Avatar billede iss Novice
28. september 2012 - 19:23 #1
De er bestemt ikke nede.
Avatar billede 50ccm Juniormester
28. september 2012 - 19:27 #2
Virker også fint her.
Avatar billede upsmann Nybegynder
28. september 2012 - 19:33 #3
oki, tak for info - sq en grim fejl herfra! - var noget VPN forbindelse der lage "det hele ned" :-/

Beklager til gratisdns.dk for dette indlæg..

Jeg er glad som altid for jeres super service og oppe tider! :o)

Tak til folk for info.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
30. september 2012 - 12:54 #4
VPN-forbindelser deaktiverer som standard ens gateway og router alt trafik igennem VPN-forbindelsen.
Dette er en sikkerhedsfeature for at undgå at VPN-klientens maskine kommer til at virke som router, f.eks. hvor en hacker har kontrol over VPN-klientens maskine og ved oprettelse af VPN-forbindelsen dermed får direkte adgang til VPN-serverens netværk bagom firewalls og andre sikkerhedsmekanismer.