Avatar billede hans01 Nybegynder
02. oktober 2012 - 08:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan jeg se hvilke søgeord(termer) folk finder siden på med google analytics

jeg kunne tidligere finde ud af at se hvilke søgeord termer vores brugere brugte vha google analytics.

nu når jeg går ind på search terms, er der ingen ord. Jeg ved jeg skal sætte analytics op til det, men er det nogen der kan hjælpe hvad jeg skal gøre og generelle tips vil også vores velkommende.
Avatar billede madx Nybegynder
02. oktober 2012 - 08:40 #1
Google Analytics (GA) opsamler automatisk søgeord fra organisk søgetrafik

Hvis det er betalt søgetrafik, som fx Google Analytics skal du knytte Analytics og Adwords sammen (medmindre de ligger i samme Google-konto)

Det kan også skyldes at GA ikke længere opsamler data, hvilket kan ske hvis du/I har ændret på hjemmesiden.

Mvh. Henrik
www.abilitor.dk
Avatar billede hans01 Nybegynder
03. oktober 2012 - 09:48 #2
hej Madx, men jeg kunne tidligere se søgetermer, før googles sidste opdatering.

jeg har ikke ændret på siderne. andet end de vanlige små justeringer.

jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvilke søgeord søgetermer folk har søgt på for at finde siden.
Avatar billede madx Nybegynder
03. oktober 2012 - 12:11 #3
Jeg går ud fra du mener opdatering af Google Analytics til det nye design!

Du finder alle søgeord her
Vælg Trafikkilder
Vælg Kilder
Vælg Søgning

Her kan du vælge mellem oversigt og søgeord fra organisk og betalt.

Vælger du Oversigt kan du under grafen vælge mellem
Primær dimension: Trafiktype Kilde Søgeord Kampagne Andet

Trykker du på Søgeord her, får du vist ALLE søgeord fra både organisk og betalt søgetrafik