Avatar billede Ulff Novice
03. oktober 2012 - 08:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virus fra falsk Politi

Pt. hærver en vrius på nette fra "nogle" der påstår de er fra politiet ( se link: http://www.politi.dk/da/aktuelt/nyheder/K15_28092012.htm)

Denne har jeg fået men den har spret sig fra min browser til hele min PC. Hver gang jeg starter op ( også i fejlsikker-tilstand) starter min com med "virus-vinduet" og intet virker. jobliste, ESC, Windowsknappen, alt-tap, har jeg prøvet uden held.

Når jeg ikke kan komme ind på min com ( kører windows 7) kan jeg ikke genskabe fra gendannelsestidspunkt eller køre rensning og lig.

Nogle forslag, ud over at formatere og starte forfra?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. oktober 2012 - 08:10 #1
Har du prøvet sidst kendte fungerende Funktion?
http://img24.imageshack.us/img24/8913/fejlsikret.jpg
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 08:14 #2
du henter hirens

http://www.hiren.info/pages/bootcd

download her

næsten i bunden

http://www.hirensbootcd.org/download/

brænd den som en bootbar cd eller dvd

de ligger som du ser som perler på snor og det er bare at vælge

prøv først med

Malwarebytes Anti-Malware 1.51.1

virus og andet skramnmel ligger OFTE gemt i gendannelse så slå det fra indtil den er virus fri
lav et nyt

m.v.h
Avatar billede nyhuus Nybegynder
03. oktober 2012 - 08:57 #3
En af mine bekendte har haft denne virus

Han kunne fixe det ved at benytte Windows Defender Offline (med en fuld scanning)

For info vedr Defender Offline se her: http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/use-windows-defender-offline-tool-to-fix-an-infected-pc/
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 09:29 #4
denne ligger her på eksperten

http://www.eksperten.dk/guide/1232

m.v.h
Avatar billede f-arn Guru
03. oktober 2012 - 10:52 #5
virus og andet skramnmel ligger OFTE gemt i gendannelse så slå det fra indtil den er virus fri
lav et nyt

Det er det sidste man gør, når PCen er fri for Malware !!!
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 11:26 #6
næh du man slår den fra fordi så er skidtet helt væk
det handler om at blive fri for rundturen

der findes rigtig udspekulererede vira man bare ikke kan uden det jeg foreslog

jeg kender oven i købet en vira man kun kan fjerne ved at geninstallere - alt bliver ødelagt - ingen får den at vide for at give nogen syge ideer

nej man slå gendannelse fra
renser maskine for vira
laver et nyt genddannelsespunkt
Avatar billede f-arn Guru
03. oktober 2012 - 11:44 #7
jeg kender oven i købet en vira man kun kan fjerne ved at geninstallere - alt bliver ødelagt

Så er det en forkert skrevet "file infector" - eller der er gået noget galt under rense processen.

Det er præcis hvorfor man aldrig må fjerne gendannelses punkter som det første.

Så længe de ligger der, har man en kopi af reg basen man kan bruge.

Hvis man altså ved nok om Windows til at finde den/dem
Avatar billede Ulff Novice
03. oktober 2012 - 13:05 #8
da jeg ikke kan komme ind på min com kan jeg jo ikke kører programmerne.....
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 13:37 #9
jo du kan hvis den kan boote
det er jo det der er fidusen med hirens

man laver sådan en cd /dvd og booter op på den og går i winxp mode så der er billede på
så finder du det program du vil bruge -sværere er det ikke

f-arn
nu er det meningen du skal hjælpe spørgeren og ikke hvad jeg skriver
hvad andre skriver må de om - det her er egen erfaring

m.v.h
Avatar billede Ulff Novice
03. oktober 2012 - 14:13 #10
ok..det vil jeg huske til en anden gang...pt. er ejg i gang med at køre fra suport CD...håber det virker...tak for hjælpen alle sammen....p.s hvordan afslutter jeg en tråd herinde når jeg er færdig?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 14:30 #11
du beder den/dem du vil give point lægge et svar du accepterer

nu lægger jeg et svar men hvis der er flere beder du dem lægge et svar - her marker du så flere
Avatar billede f-arn Guru
04. oktober 2012 - 06:18 #12
@treatmenice

Så lad være med at be' spørger om at skære en mulig livline over, før spørger er nået i land !
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 14:08 #13

Når jeg ikke kan komme ind på min com ( kører windows 7) kan jeg ikke genskabe fra gendannelsestidspunkt eller køre rensning og lig.

I windows 7 tryk F8 under opstart gå ind i Reparere
find systemgendannelse og se om du kan skrue tiden tilbage.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/What-are-the-system-recovery-options-in-Windows-7