Avatar billede Heine667 Nybegynder
04. oktober 2012 - 08:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forward URL - gratisDNS - virker ikke

Hej

Jeg skal på gratisDNS.dk have frederikshavnstadsarkiv.dk til at redirecte til vores subsite på kommunens side (http://frederikshavn.dk/Sider/Frederikshavn%20Stadsarkiv.aspx), men jeg kan ikke få det til at virke. Kommunen har fået ny hjemmeside, derfor skal den redirecte til en ny URL.

Er det korrekt, det jeg gør? Jeg går ind og ændrer i den gamle URL forward og indtaster den ny url. Hver gang jeg trykker 'Udfør ændringen nu', skriver den 'Fejl i url'. Hvad gør jeg forkert?

Jeg har ventet de 12 timer, og jeg fjernede "http://www." fra url'en.

Alt hjælp er værdsat!
Avatar billede hea_dk Nybegynder
04. oktober 2012 - 21:03 #1
hey

dit problem er webdesignen har brugt space i navngivning af filen: Frederikshavn Stadsarkiv.aspx som ser godt ud lokalt men når det kommer på netter ser det sådan her ud: Frederikshavn%20Stadsarkiv.aspx
der til kommer at gratisdns forbyder dig at lave % i din url forwarding (at bruge space i filnavn der skal på nettet er imod best praktis normalt vis vil man bruger - eller _)

så du gør det rigtigt nok, men bare Webdesigneren der bruger dårlige navngivning, har dog ikke nogen anden løsning end at bede webdesign om ikke at lave space i jeres filer :)

håber det hjælper

vh hea_dk
Avatar billede Heine667 Nybegynder
05. oktober 2012 - 08:21 #2
Hej

Tusind tak for svar! Det havde jeg sgu aldrig regnet ud :)

Jeg får rettet i sidens navn. Der er uddelt point til dig.