Avatar billede steensommer Praktikant
06. oktober 2012 - 11:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Delete

Hej

Jeg har lavet et Windows projekt hvorfra jeg indsætter, redigerer og slette fra en Microsoft SQL DB.

Jeg har imidlertid fået et problem med at slette et felt DB'en.
BD ser sådan ud:

[Procedure]    nvarchar(50)
[Patient nr]    nchar(10)
Navn    nvarchar(MAX)
Dato    datetime
Start    datetime
Slut    datetime
Tekst    text

Min kode til sletning ser sådan ud:
Cmd = New SqlCommand("DELETE FROM BookingSamlet WHERE (Dato = @Dato AND [Procedure] = @Procedure AND Start = @Start AND [Patient nr] = @PatientID)", Connection)
            With Cmd
                .Parameters.Add("@Dato", SqlDbType.DateTime)
                .Parameters("@Dato").Value = D.ToShortDateString
                .Parameters.Add("@Start", SqlDbType.DateTime)
                .Parameters("@Start").Value = Start.ToShortTimeString
                .Parameters.Add("@Procedure", SqlDbType.NVarChar, 50)
                .Parameters("@Procedure").Value = Proc
                .Parameters.Add("@PatientID", SqlDbType.NVarChar, 50)
                .Parameters("@PatientID").Value = PatientID
                .ExecuteNonQuery()
            End With

Koden fungerer fint når Start er SAMME dag som den er oprettet men ikke senere.
Problemet er åbenbart at man KUN kan sende et tidspunkt som et tidspunkt der også inkluderer DATOEN den er oprettet.

WHAT TO DO???

Vh Steen
Avatar billede steensommer Praktikant
06. oktober 2012 - 14:18 #1
Nå ...løste det ved at ændre Start og slut til NVarChar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2012 - 15:34 #2
Det er vist ikke en paen loesning.

.Parameters.Add("@Start", SqlDbType.DateTime)
.Parameters("@Start").Value = Start

burde virke med DATETIME hvis Start er en System.DateTime.