Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
07. oktober 2012 - 11:19 Der er 36 kommentarer

ingen tråløs netværk på min bærbar Asus N73S

Kan ikke får trådløsnetværk og bluetooth til at virke på min bærbar Asus N73S
Efter en windows opdate virkede det trådløse netværk ikke (måske et tilfælde). den kunne pludslig ikke finde nogle trådløse netværk, der plejer at være flere
prøvede at lave en systemgendanelse det hjalp ikke, nu har jeg lavet en nyinstalation af windows 7 men den virker stadig ikke.
Enhedshåndterning viser at netværkskortet virker fint og der ikke vinget af i tillad compurteren at slukke for strømmen for at spare for strømmen. kan ikke aktiverer med fn + f2 knapperne.
Har prøvet driver opdate, uden held.
Måske det i biosen det er galt, men hvor?
Håber der er en der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Brian
Avatar billede poko1 Ekspert
07. oktober 2012 - 11:26 #1
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
07. oktober 2012 - 12:11 #2
Når jeg vil opdatere skriver den at den er opdateret, men my wifi teknologi kan ikke finde nogle netværksadapter?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. oktober 2012 - 12:22 #3
Hvordan har du nyinstalleret Win7? Hvis det ikke er en gndannelse til fabriksindstillinger skal du hele siden jeg sendte igennem startende med chipsettet!
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
07. oktober 2012 - 12:40 #4
Da jeg fik compurteren brændte jeg den back up som den bad om så det den som er blevet installeret igen og der virkede netværket fint?
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2012 - 16:46 #5
Det lyder lidt i retning af en manuel kontakt til at slå trådløs funktion til og fra.
I følge manualen til N73SV er det tasten F2 sammen med en bestemt farvet tast, der slår til og fra.
Bluetooth og trådløst netværk hænger ofte sammen (er indbygget i samme hardwaremodul), det gør de her.
Så du er nok kommet til at slå funktionen fra.
/ptj_11
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
17. oktober 2012 - 11:31 #6
Som jeg skriver kan jeg ikke aktivere med f2 + fn de forbliver matte  med steg over, har også været ved at opdatere driver uden held.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2012 - 12:58 #7
Har du været i enhedshåndteringen og set om der er noget?
http://imageshack.us/a/img109/9594/enhedshndtering.jpg
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
17. oktober 2012 - 16:46 #8
Alt ser fint ud i enhedshåndteringen og der står at enheden virker korrekt.
Men jeg har instaleret my wifi teknologi og den skriver at den ikke kan finde nogen netværksadapter.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2012 - 17:28 #9
Har du prøvet at bruge Slimdrive?
http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3001-18513_4-75279940.html?spi=b0ca838863dc3171501dd413772bf712
Du skal registrere dig men det er såre nemt
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. oktober 2012 - 19:18 #10
my wifi teknologi; er det noget der kommer fra Asus?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. oktober 2012 - 20:09 #11
#8 er lige netop udtryk for, at adgangen til dit netkort er deaktiveret, eller at softwaren til kommunikation med netkortet ikke har de korrekte indstillinger.
/ptj_11
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
18. oktober 2012 - 14:47 #12
Mit netkort står som aktivetet.
plejer der at være en (trådløs netværksforbindelse 2)Microsoft virtual wifi miniport adapter. har prøvet at deaktivere den men det hjalp heller ikke.
har prøvet med slimdrive, det hjalp heller ikke.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. oktober 2012 - 19:38 #13
For god ordens skyld, har du installeret servicepack 3 til Win XP?
Det slog mig lige, at mange netkort kræver SP3 til Win. XP for at kunne arbejde med N-draft teknologi.
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2012 - 19:56 #14
ptj_11  ???
Inden for et par minutter har du ikke læst spørgerens oplæg! Her køres der Windows 7:-( og i den anden tråd har spørger genindstalleret Officepakken!
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
20. oktober 2012 - 20:08 #15
nåde at prøve men kunne selvfølgelig ikke :-)
er snart desperat.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2012 - 20:35 #16
plejer der at være en (trådløs netværksforbindelse 2)Microsoft virtual wifi miniport adapter.

har prøvet en af de 7 Wireless (7) skal være installeret.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2012 - 20:43 #17
I min ASUS K95 er det den øverste Atheross i netværk som jeg har deaktiveret for at illustrere
http://imageshack.us/a/img109/9594/enhedshndtering.jpg
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. oktober 2012 - 06:42 #18
Til jer begge- Sorry, jeg fik mikset flere ting i mit hoved.
Men umiddelbart synes jeg, at det lyder lidt mærkeligt, at en maskine født med Win 7, kun understøtter B/G.
Ang. anden tråd, så lad os holde tingene adskilt.
Det er rigeligt, at jeg plumrer tingene til.
/ptj_11
Avatar billede mo- Novice
02. januar 2013 - 22:53 #19
Blev problemet løst ??  I så fald er jeg meget interesseret i at vide hvordan, da vi har nøjagtigt samme problem også med en af vores Asus N73S.
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
02. januar 2013 - 23:49 #20
Nej prøver stadig har prøvet at genindstaller igen og opdatere driver men det hjælper ikke
Avatar billede mo- Novice
03. januar 2013 - 00:21 #21
Det er godt nok surt!  Har du kontaktet Asus Support?  Det vil vi så gøre i morgen.

Men jeg har på fornemmelsen, at de vil sige, at vi skal re-installere - ikke fra DVD'erne, som vi lavede - men til "fabriksindstillingerne".  Har prøvet det før (med et andet problem) men ville ønske, at det kunne løses på anden måde, så man ikke behøver at flytte/sikkerhedskopiere alt over på en ekstern harddisk.  Det tager en hulens tid - også at opdatere alting igen!
Avatar billede mo- Novice
03. januar 2013 - 14:13 #22
Ja - min fornemmelse var rigtig nok.  Tror at det er et standard svar, de bruger.  Ærgerligt :-(
Avatar billede mo- Novice
04. januar 2013 - 10:18 #23
Vi har kørt med kabel de seneste 2 dage.

Uden at have gjort noget som helst andet, prøvede vi at trykke fn-F2 igen her til morgen - og wupti, så virkede det trådløse igen.

Det er da højst besynderligt!

Har du også prøvet det, Brian??
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
05. januar 2013 - 15:24 #24
Jeg har kørt med kabel siden problemet opstod.
Du skriver fabriksindstillingerne hvordan gør jeg det?
Jeg har kun geninstalleret med de backup skiver som jeg tog. hvor
Avatar billede mo- Novice
05. januar 2013 - 16:06 #25
Sætter et link, hvor du kan downloade en dansk brugervejledning:

http://brugermanualer.com/brugsanvisning-brugervejledning-betjeningsvejledning/ASUS/N73SM-_L

Når du har downloadet manualen, skal du ned til afsnittet

Brug af genopretningspartition

- og klik på Brug af genopretningspartition
Her kan du læse, hvordan du skal gøre.

Det tager lang tid - præcis som da du åbnede computeren første gang.  Og du skal igen have 4 blanke DVD'er klar.

Når det fungerer, og du har brændt de nye DVD'er, så smid endelig de gamle DVD'er ud.

God arbejdslyst!
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. januar 2013 - 16:22 #26
Bare lige en strøtanke:
Brian, du skriver i #6, så kan du ikke aktivere med f2+fn.
Kan du aktivere andre funktionstaster i amme afdeling, og trykker du fn tasten ned før du trykker på f2?

Hvis du ikke kan aktivere andre funktioner ved hjælp af fn tasten, så ligger problemet i brugen af fn tasten.
Har du installeret al original software, der fulgte med maskinen?
/ptj_11
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
06. januar 2013 - 00:54 #27
Tasten virker fint som jeg også skriver så kommer symbolerne frem
Ja det orginale som jeg skriver i #24 bruger jeg den backup jeg tog da computeren var ny.
Avatar billede mo- Novice
06. januar 2013 - 09:30 #28
Du skal ikke bruge de DVD'er, som du oprettede, da computeren var ny - men genopretningspartitionen på selve computeren.

Der ligger en genopretningspartition på computeren - den er mere korrekt end de DVD'er, du tog, da computeren var ny.

Hvis du følger vejledningen i den downloadede danske brugermanual (kør ned til afsnittet Genskabelse af notebook pc'en og læs Brug af genbopretningspartition), så skulle du gerne få en "fabriksny" computer.

Men husk - før du begynder - at flytte alle dine billeder og dokumenter osv. over på et eksternt drev, så de ikke bliver slettet.
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. januar 2013 - 14:44 #29
mo har ret.
Hvis dit trådløse netværk har været slået fra, da du oprettede din backup, så vil det også være det, når du genindlæser den.
Derfor gør som mo skriver.
/ptj_11
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
09. januar 2013 - 23:02 #30
Så nu virker det igen, efter at ha kørt en fabriksindstilling og opdateret driver og windows virkede det stadig ikke men lige pludslig efter to dage virker det igen mærkeligt men dejligt.

Tak for de mange råd.
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. januar 2013 - 00:14 #31
Tillykke med det. Intet er mere irriterende, end når noget ikke virker, og man ikke er i stand til at gennemskue, hvad der er galt.
/ptj_11
Avatar billede mo- Novice
10. januar 2013 - 12:08 #32
Hvor dejligt at det virker! Til lykke med det :-)

ptj_11 - hvor har du ret! :-)
Avatar billede Brian_2801 Nybegynder
05. april 2013 - 15:22 #33
Avatar billede Hansi65 Nybegynder
17. februar 2014 - 21:57 #34
Jeg er nødt til at svare trods at tråden er lukket - bare for at andre ASUS N73 brugere ikke skal forsøge sig med de mange - sikkert kompetente - løsningsforslag - før de har prøvet det jeg og sikkert andre har opdaget.

De symptomer Brian nævner virkede bekendte og kan meget vel skyldes at "Panikknappen" eller netværksknappen ved et uheld er sat til OFF. Det er er godt skjult slideknap mellem HDMI og SD-kort indgangen i laptoppens højre side, der når den sætter til off deaktivere både netværk og bluetooth. En smart funktion, der meget let tager alle kommunikation med omverdenen - desværre så let at man ved et uheld kan klikke den til off og samtidig er den meget svær at få øje på, hvis man ikke lige sidder og nærlæser manuallen.

Så til alle fremtidige besøgere til denne tråd - PRØV DETTE FØRST før du sætter himmel og hav i bevægelse eller smider vidunderet ud af vinduet.
Avatar billede mo- Novice
17. februar 2014 - 22:16 #35
Mange tak for oplysningen, Hansi65 :-)  Dejligt at vide, hvis det skulle ske igen.
Avatar billede morfarfar Nybegynder
25. november 2014 - 15:40 #36
Tak til Hansi65 det var lige svaret der reddede min dag, efter at have brugt adskillige timer på mulig fejlfinding, kom du lige med de vises sten