Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Caching af includefiler

Hvis man nu har en eller flere includefiler med mange funktioner i, så bliver alle funktionerne loadet fra serveren hver gang der genereres en ny side. Er det muligt at cache includefiler hos klienten?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 20:26 #1
det er ikke muligt at cache PHP kode hos klienten
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 20:30 #2
du kan cache noget server side via et af disse:
  http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PHP_accelerators
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:33 #3
Efter som klienten ikke har adgang til din PHP kode så kan klienten ikke cache den.
Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:46 #4
Funktioner fylder jo selvfølgelig noget, men det er jo tekst og ikke grafik. Hvor mange kodelinier ca. kan der være på 10 kb ? Og en anden måde at gøre det på, er det OOP ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 20:48 #5
procedural eller OOP goer ikke nogen forskel

og overhead er ikke stoerrelsen i memory men parsningen
Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:56 #6
parsning er noget med at oversætte, ellers forstår jeg ikke lige dit svar. Betyder det at 1000 liniers kode er meget hurtige at hente hver gang en side loades ?
Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
07. oktober 2012 - 21:03 #7
Kunne man ikke gemme sine funktioner som en sessionsvariabel, som man så kalder hver gang der loades en ny side. Så skal de ikke loades fra serveren hver gang.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 21:20 #8
Nej - det betyder at uden byte code cache, saa vil PHP parse din PHP kode hver gang den koeres.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 21:21 #9
Og der er nappe nogen fordel ved at laese koden i source form fra en session variabel fremfor fra disk.
Avatar billede Lucky_Mik Nybegynder
07. oktober 2012 - 21:43 #10
Jeg er vist træt i dag :-) Tak for tålmodigheden, læg gerne svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 22:05 #11
svar