Avatar billede noex Nybegynder
12. oktober 2012 - 19:21 Der er 4 kommentarer

Hvordan gemmer jeg en excel fil som en kommasepareret fil?

Jeg har et excel register, dvs. noget data i nogle rækker og kolonner.

Jeg skal eksportere data til en kommasepareret fil, som skal indlæses i et andet program.

Jeg vælger "gem som" og antog, at jeg her kunne finde "kommasepareret, .CSV", men det er ikke muligt!?

Så hvad gør jeg? Jeg bruger Excel 2007. Kan det være sandt, at man skal installere noget ekstra, før man kan eksportere til en kommasepareret fil?

Her ses de "gem som" muligheder, jeg har:

http://gupl.dk/685881/
Avatar billede noex Nybegynder
13. oktober 2012 - 12:57 #2
Tak for forslaget... jeg synes dog ikke lige, at jeg kan finde noget svar/hjælp/downloads, som jeg kan bruge. Måske svaret er lige for næsen af mig, og jeg bare overser det!?

Men hvad gør alle andre? Jeg mener... jeg har jo installeret Excel ligesom alle andre ville have gjort. Hvordan har andre mon fået mulighed for at eksportere til kommasepareret...?
Avatar billede hubertus Seniormester
13. oktober 2012 - 14:08 #3
Prøv denne

Eksportere data til en tekstfil ved at gemme dem
Du kan konvertere et Excel-regneark til en tekstfil med kommandoen Gem som.

Klik på Microsoft Office-knappen , og klik derefter på Gem som.
Dialogboksen Gem som åbnes.

Vælg tekstfilformatet for regnearket i boksen Filtype.
Klik for eksempel på Tekst (tabulatorsepareret) eller CSV (semikolonsepareret).
Avatar billede gnowak Nybegynder
14. oktober 2012 - 10:39 #4
Lige en lille retter:
CSV = Comma Separated Values

Men det burde være lige til højrebenet.