Avatar billede dkcas11 Nybegynder
13. oktober 2012 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk død

Hej derude,

Min vigtigste harddisk holdte forleden, helt ud af det blå, op med at virke. Jeg har prøvet at ændre strømforsyning, SATA kabel og port på mit mobo. Intet har virket. Indstillingerne i BIOS har jeg slet ikke rørt og alt ser fint og normalt ud.
Jeg kan høre at min harddisk starter op og kører rundt, men som den når sit højeste, lyder et klik(som når den slukker) og den gasser så ned igen, hvorefter den så starter forfra og tænder igen og igen.
Kan det tænkes at det er selve dataforbindelsen som er død, og det kort som sidder på harddisken skal udskiftes, eller hvad tror i? Eller er min harddisk bare helt død? Vil meget gerne have det data som ligger derpå reddet.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2012 - 13:58 #1
http://www.edbpriser.dk/lagringskabinet/sandberg-usb-all-in-1-hard-disk-link-id-391825.aspx

de findes i mange udformninger

hvis du ikke kan åbne den med sådan en skal du til en prof og det er dyrt

men af og til kan du gøre følgende som en prøve

vend bunden i vejret på den og tag bagelitstykket af og rens fladerne og monter det igen
du kunne være heldig det bare er det
benyt lejligheden til at give harddisken et meget let dask med bunden opad hvir det er læsemekanismen der har låst sig

du har åbne spåørgsmål fra 2010
er de blevet løst eller har du bare glemt at belønne dem der har hjulpet dig
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2012 - 13:58 #2
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
13. oktober 2012 - 14:19 #3
Har du en anden pc du kan sætte den i eller evt. låne en andens pc som I kan montere den i og så se om den virker.
Avatar billede dkcas11 Nybegynder
13. oktober 2012 - 21:09 #4
Tak for jeres svar. Jeg har prøvet jeres forslag, men intet har desværre virket. Jeg læste lidt på nettet om hvad det ellers kan være, og det ser ud til at det et selve PCB'en som er brændt af og skal skiftes.