Avatar billede pmnielsen Novice
14. oktober 2012 - 21:11 Der er 1 løsning

Kan ikke vise æ ø å

Er i gang med at lave en php side der skal hente nogle data fra en mysql database.

Men hvis jeg skal bruge æ,ø eller å kan den ikke finde ud af det.
i chrome skriver den  �
i I.E skriver den "en firkant"

Det må være fejl tegnsæt et sted kan bare ikke finde ud af hvor.

I min html/php fil har jeg.
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"/>

I mysql alle Kollation sat til utf8_danish_ci

I phpinfo.php Accept-Charset = ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.3
Avatar billede pmnielsen Novice
14. oktober 2012 - 21:45 #1
Har lige selv fået det løst.

Der skulle insættes
mysql_set_charset('utf8',$database);

efter connect til databasen. så virker det hele.