Avatar billede pkpedersen1963 Nybegynder
15. oktober 2012 - 22:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Lav Pre Install af windows 7.

Hej.

Jeg vil gerne lave en pre installing af windows 7 som når man køber en ny maskine.

Tanken er at windows 7 skal installeres når man evt: trykker på F11, så laver maskinen en reinstallingering af windows 7 samt de programmer jeg gerne vil have med.

Det er noget med at det ligger på et skjult eller beskyttet drev.

Håber i kan følge mig. ??
Avatar billede Rocky Juniormester
15. oktober 2012 - 22:22 #1
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at lave en en partition og ligge en  Unattended Windows 7 på den partition... Dette burde løse dit problem...

Link til hvordan du laver Unattended Windows 7:
""" http://www.doztech.net/howto/create-unattended-windows-7-install/ """
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2012 - 23:58 #2
Computer, hvilke ?
Avatar billede pkpedersen1963 Nybegynder
16. oktober 2012 - 00:09 #3
det er en
fujitsu siemens amilo pa 3553 laptop
Avatar billede pkpedersen1963 Nybegynder
16. oktober 2012 - 00:44 #4
rocky_balboa.

Det forslag er ellers fint, men det virker ikke med de F-taster jeg gerne vil have
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2012 - 07:26 #5
total revcovery pto

http://www.farstone.com/software/totalrecovery-pro.php

det kan lave skjult partition ligesom i dem du køber

m.v.h
Avatar billede pkpedersen1963 Nybegynder
16. oktober 2012 - 22:11 #6
Har ligesom ikke kunne trykke på F-tasterne ved de 2 måder der her er fremlagt, ved opstart af windows.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2012 - 23:54 #7
Lyder da Smart :-)  deployment service :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2012 - 08:11 #8
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2012 - 23:47 #9
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 07:49 #10
tja så kan alle jo se specifiaktioner og andet uden at skulle lede efter det

kan du bruge den forklaring

men du har da ret da dit spørgsmål jo går på
Lav Pre Install af windows 7

der er andre der måske læser det her og kan bruge det til noget

man laver sådan en install
http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

så bruger du recovery pro af en nyere version til at lave din maskine så den kan bruge recovery via en lille partition

kan du bruge det til noget ????

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 12:59 #11
Jeg ved ikke helt om jeg forstår hvad pkpedersen1963 vil, men hvis det er at installer Windows 7 på en bærbar med Vista vil det nok være en god ide at køre en Windovs 7 Upgrade Adviser for at finde ud af om hans bærbar kan køre W7.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/downloads/upgrade-advisor
Avatar billede pkpedersen1963 Nybegynder
20. oktober 2012 - 23:13 #12
Nu har jeg arbejdet med de forskellige forslag.

Har har ikke mulighed, for at geninstallerer vie F11 tasten eller andre F taster.

Jeg er på kig efter at lave en beskyttet partion, hvor jeg kan ligge en fil hvor Windows 7 og de programmer jeg gerne vil have med også er i samme fil.

Når jeg så starter computeren op, kan trykke på en F tast, for at lave en geninstallering af systemet, på samme måde som når man køber en ny computer.

PS: men det er muligt at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2012 - 02:05 #13
vis jeg var dig og du har en exker computer så vil  jeg lave en deployment server  og installere windows server 2008 Download Windows Server 2008 Enterprise her http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8371

og installere windows deployment services så er dit problem løst :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2012 - 07:48 #14
jeg prøver lige igen

denne her kan det du efterspørger

http://www.farstone.com/software/totalrecovery-pro.php

m.v.h
Avatar billede pkpedersen1963 Nybegynder
21. oktober 2012 - 22:44 #15
treatmenice!

total revcovery pro 8
Kan ikke installeres der er fejl i filen

rasmus64745!
Da jeg kun har en bærbar er det ikke muligt med en windows 2008 server, og det har jeg heller ikke forstand på.

Det jeg skal bruge skal være nemt og virke.
Avatar billede pkpedersen1963 Nybegynder
22. oktober 2012 - 13:05 #16
Jeg har nu testet TrueImages 2013
http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage
Og det giver mig mulighed for at bruge F11

Men det er ikke helt det jeg ønsker, men som plan B er det perfekt.