Avatar billede Michael2650 Nybegynder
17. oktober 2012 - 15:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

cPanel SSH via. Mac

Halløj!

Jeg har noget tid forsøgt at få adgang til SHH i gennem cPanel, ved mit webhotel ved http://azehosting.net .
Jeg ved, der er åbent så jeg kan bruge det.

Jeg har forsøgt :

ssh xxxxx@pro1.azehosting-servers.net -p 22

Det ser ud til, forbindelsen bliver oprettet, men så komme næste problem. Disse linjer kommer frem:

The authenticity of host 'pro1.azehosting-servers.net (81.19.244.146)' can't be established.
RSA key fingerprint is XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX.
Are you sure you want to continue connecting (yes/no)? yes
Warning: Permanently added 'pro1.azehosting-servers.net,81.19.244.146' (RSA) to the list of known hosts.
Permission denied (publickey,gssapi-keyex,gssapi-with-mic).

Her slutter det så.. Jeg kan simpelhen ikke komme hen til et punk, hvor jeg kan indtaste et kodeord eller noget.

Nogle som kan guide mig igennem? Der er 200 points til den, som kan!
Avatar billede swiatecki Novice
17. oktober 2012 - 17:25 #1
Det kunne tyde på at du skal uploade en public key til din server via webinterfacet - jeg kender dog ikke cPanel løsningen.
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
17. oktober 2012 - 17:42 #2
Jeg har genereret nogle keys, men hvordan for jeg det til at spille sammen? Det hedder en dsa key (tror jeg).

Der er både en public og private key

Jeg gætter på, public key skal ned på min Mac somehow, og jeg skal bruge den ?

Ellers er der mulighed for noget GnuPG Keys - hvis det siger dig noget.
Avatar billede swiatecki Novice
17. oktober 2012 - 22:03 #3
Prøv at kigge lidt her, http://docs.cpanel.net/twiki/bin/view/AllDocumentation/CpanelDocs/ShellAccess#Manage SSH Keys

Og se om du kan bruge det til noget
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
19. oktober 2012 - 20:47 #4
Er der desværre ikke. Ved hvordan jeg laver en key, men hvordan det skal give adgang er jeg helt grøn på..
Avatar billede anderseiler Praktikant
20. oktober 2012 - 14:33 #5
Inde i dit cPanel kan du under "SSL Manager" uploade din public key til dit webhotel. En DSA key burde være okay til formålet. Når det er gjort burde du kunne connecte til den med:

$ ssh xxxxx@pro1.azehosting-servers.net -p 22

som du plejer. Den burde i så fald ikke bede dig indtaste noget password.

Hvis ikke du kan finde din "SSL Manager" i dit cPanel, bør du kontakte din udbyder og bede om hjælp fra deres side.
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
20. oktober 2012 - 15:31 #6
@elr90

Der kommer stadig ikke andet end :
Permission denied (publickey,gssapi-keyex,gssapi-with-mic).

Udbyder kan ikke hjælpe desværre.
Avatar billede anderseiler Praktikant
20. oktober 2012 - 15:41 #7
Så burde du overveje en ny udbyder. Det er azehosting som aktivt har valgt at slå passwords fra ved ssh-login. Så burde de også kunne rådgive dig i hvordan du sætter din public key op hos dem.
Avatar billede Michael2650 Nybegynder
21. oktober 2012 - 01:23 #8
Har nu fået min ven til at gøre det for mig. Ingen har desværre kunne hjælpe her, så jeg lukker den nu. Fejlen lå både ved server og lokalt :0)