Avatar billede LindaH Nybegynder
18. oktober 2012 - 12:56 Der er 9 kommentarer

MEGET Sløv pc...

Min pc er så sløv så jeg kan nå at lave kaffe og drikke den inden der sker noget.....er ved at smide den ud nogle gange...
Styresystem XP...nogen der kan hjælpe, jeg er et fjols til det her...så ikke nogle lange tekniske ting, det kan jeg alligevel ikke finde ud af :O((
Tak på forhånd...;O)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 14:09 #1
den trænger nok til en større tur ofte en geninstalering

men prøv denne her inden og se om den ikke bare får den til at køre hurtigere

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

m.v.h
Avatar billede milter Ekspert
18. oktober 2012 - 14:44 #2
Prøv det her:

1:  Start > Kør > I vinduet skriver du:    msconfig  > OK > Start > Hvor mange programmer er der grøn vinge på?

2:  Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Åbn > Højreklik C-drev > Egenskaber > Hvor meget ledig plads er der på den?
18. oktober 2012 - 14:52 #3
Specikationer for 'dyret' ?

---

Generelt ved Login/opstart ?
Ved Internet 'ting' ?
Anden brug ?

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT ->
www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede ginola Juniormester
18. oktober 2012 - 15:32 #4
kør ccleaner !?
Avatar billede LindaH Nybegynder
18. oktober 2012 - 16:52 #5
karise_larry ja og hvad skal jeg så?????
Avatar billede LindaH Nybegynder
18. oktober 2012 - 16:57 #6
Milter.....jeg kan ikke se nogle grønne vinger og hvor skulle jeg se det???? der er jo en masse faneblade....
2. jeg har 82 % ledig plads....
Avatar billede milter Ekspert
18. oktober 2012 - 17:28 #7
#6.

Har du klikket på fanebladet kaldet "Start" øverst oppe efter Start > Kør > I vinduet skriver du:    msconfig  > OK >

Men forøvrigt vil karise_larrys metode give dig de samme oplysninger + en hel del mere, som kan hjælpe os. Den logfil, hijackthis laver, skal du gemme, kopiere og så indsætte her på siden.
Avatar billede LindaH Nybegynder
18. oktober 2012 - 17:42 #8
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG2012\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre7\bin\jqs.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Skype\Toolbars\Skype C2C Service\c2c_service.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgnsx.exe
C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfus.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fighters\FighterSuiteService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\10.0.6\ToolbarUpdater.exe
C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\12.2.6\ToolbarUpdater.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\S3Trayp.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\AVGIDSAgent.exe
C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgtray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLIDSvcM.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\AVG Secure Search\vprot.exe
C:\Programmer\Fighters\Tray\FightersTray.exe
C:\WINDOWS\System32\DVAPTray.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\FileHippo.com\UpdateChecker.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Programmer\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Apple Application Support\distnoted.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\SyncServer.exe
C:\WINDOWS\system32\DllHost.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Documents and Settings\Line\Skrivebord\HJT\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://dk.msn.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Programmer\Vuze_Remote\prxtbVuz0.dll
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgssie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Programmer\AVG Secure Search\12.2.5.32\AVG Secure Search_toolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.7.7529.1424\swg.dll
O2 - BHO: Vuze Remote - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Programmer\Vuze_Remote\prxtbVuz0.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: Vuze Remote Toolbar - {ba14329e-9550-4989-b3f2-9732e92d17cc} - C:\Programmer\Vuze_Remote\prxtbVuz0.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Programmer\AVG Secure Search\12.2.5.32\AVG Secure Search_toolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [S3Trayp] S3Trayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] "C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] "C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PPort11reminder] "C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ScanSoft\PaperPort\11\Config\Ereg\Ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sfagent] C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] "C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [vProt] "C:\Programmer\AVG Secure Search\vprot.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ROC_roc_dec12] "C:\Programmer\AVG Secure Search\ROC_roc_dec12.exe" /PROMPT /CMPID=roc_dec12
O4 - HKLM\..\Run: [CommonToolkitTray] C:\Programmer\Fighters\Tray\FightersTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVAPTray] C:\WINDOWS\System32\DVAPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ROC_ROC_JULY_P1] "C:\Programmer\AVG Secure Search\ROC_ROC_JULY_P1.exe" / /PROMPT /CMPID=ROC_JULY_P1
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [FileHippo.com] "C:\Programmer\FileHippo.com\UpdateChecker.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Documents and Settings\Line\Lokale indstillinger\Application Data\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (Adobe Mail Control) - http://www.kps.dk/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (Adobe Soft Font Installer) - http://www.kps.dk/codebase/fontinstaller.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\ViProtocolInstaller\12.2.6\ViProtocol.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG2012\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG2012\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Programmer\Java\jre7\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft Limited                                                  - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Programmer\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Skype C2C Service - Skype Technologies S.A. - C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Skype\Toolbars\Skype C2C Service\c2c_service.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Programmer\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfus.exe
O23 - Service: Suite Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\Fighters\FighterSuiteService.exe
O23 - Service: vToolbarUpdater - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\10.0.6\ToolbarUpdater.exe
O23 - Service: vToolbarUpdater12.2.6 - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\12.2.6\ToolbarUpdater.exe

--
End of file - 14600 bytes
18. oktober 2012 - 18:05 #9
Jo - den trænger til lidt oprydning / optimering  ;-)

Her er mit forslag:

Afinstall
* Vuze Remote Toolbar
* SPAMfighter
* [CommonToolkitTray] ?
* Bonjour tjeneste
* Tjenesten Google Update
* Google Software Updater
* iPod-tjeneste (iPod Service)
* Skype Updater
* vToolbarUpdater

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgend elementer fra din opstart ->

[PaperPort PTD]
[IndexSearch]
[AppleSyncNotifier]
[BluetoothAuthenticationAgent]
[KernelFaultCheck]
[APSDaemon]
[Adobe ARM]
[iTunesHelper]
[FileHippo.com]
[Facebook Update]

---

Samt loggen fra nævnte MalwareBytes ...