Avatar billede lysholm Praktikant
19. oktober 2012 - 11:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Modtager ris og ros og gode forslag :)

Hejsa
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside omkring Seychellerne.

Designet laver jeg i Artisteer og jeg jeg bruger Wordpress.
Det er ikke til diskussion, om det er de rette programmer at bruge, da det er dem jeg kan bruge!

Siden hedder www.sey.dk

Håber I vil kommme med jeres ærlige mening og hvis jeg er enig, så retter jeg tingene med det samme.
Avatar billede punka1899 Nybegynder
19. oktober 2012 - 11:39 #1
o'høj...

Personligt kan jeg kun lige se nogle ting som jeg ikke "bryder mig om". Har kun lige luret den i IE..

- skrifttypen ville jeg ændre
- Billeder, lav evt. et galleri. Og hvor de "popper op" foran siden
- Google reklamer :(

Menuer m.v. ser ud til fungere perfekt
Avatar billede rix Praktikant
19. oktober 2012 - 13:14 #2
Jeg ville give #1 ret skriftypen forvire mig og giver mig hovdepine...

Google reklamer jeg synes ikke at det gøre det helt store da den på mange måder passer ind.

Måske en kort over hvor de der øer er henne.
Avatar billede lysholm Praktikant
19. oktober 2012 - 13:39 #3
Tak for svar indtil nu :)
Skrifttypen bliver ændret, da jeg heller ikke selv er tilfreds med den.
Google reklamerne vil jeg beholde, men måske jeg kan gøre dem mindre synlige??
Avatar billede punka1899 Nybegynder
19. oktober 2012 - 13:44 #4
nok bare mig der generelt ikke er så god til at have reklamer på sites -  da jeg synes de forvirrer budskabene :)

Omvendt kunne reklamerne jo måske være omkring rejser til Seychellerne osv?
Avatar billede lysholm Praktikant
19. oktober 2012 - 13:55 #5
Jeg tror at googles Adsense reklamer som det, tilpasser sig sidens indhold. Så reklamerne skal gerne blive lidt relevante for dem der besøger siden.

Forslag til en skrifttype?
Avatar billede punka1899 Nybegynder
19. oktober 2012 - 14:05 #6
De mest almindelige skrifttyper til hjemmesidebrug er Arial, Comic Sans, Courier, Sans Serif, arial, Tahoma og Times, - også kaldet "Times New Roman".

De tilhører alle de fonte som kaldes "Websikre fonte". Der findes også andre websikre fonte end disse, - men så begynder vi at komme ud i nogle der ikke er helt så almindeligt brugte.
Avatar billede ntholm Nybegynder
20. oktober 2012 - 14:03 #7
Jeg er uenig :)

Du kan betegne dem som "websikre" fordi at fontene er så almindelige at de understøttes af alle browsere.

Mht. usability og læsbarhed på skærm, så er fonte med fødder dårlige som brødtekst (fint som overskrift).

Årsagen hertil er at de er lavet til tryk (som er 300dpi - langt flere detaljer) end på skærm (72dpi) - selvom skriftstørrelsen er den samme.

Med andre ord er der ikke pixels nok på skærmen til at lave fødderne på en times new roman i størrelse < 13px, lige så detaljeret som på tryk, og det koster læsbarhed. Selvom den stadig er læsbar.

Heri støtter jeg meningen om Verdana og Arial. Verdana er lidt bredere - det synes jeg personligt gør den lidt bedre.

Mht. til hjemmesiden så synes jeg godt der kunne være lidt mere luft mellem overskriften og kanten af siden. Sådan at overskriften "flugter" med teksten i menuen. (en simpel detalje :)
Avatar billede ntholm Nybegynder
20. oktober 2012 - 14:14 #8
Måske kan du også lave google annonce boksen lidt bredere så den passer bedre - og ikke skubber overskrifterne ned på 2' linje - når der er plads nok.
Avatar billede lysholm Praktikant
21. oktober 2012 - 09:52 #9
Tak for input indtil nu :)

Jeg har ændret lidt på bredden, der hvor reklamerne er.

Derudover har jeg ændret skrifttypen til Verdana, samt rettet så overskift og tekst står på samme linie.

Jeg har et problem (måske). Hvis man går til "om Seychellerne" og Vejret. Jeg synes der er for meget luft mellem breadcrumbs og overskiften, hvad synes I? Jeg kan bare ikke finde ud af, at lave mindre luft der. Derudover vil jeg også gerne have breadcrumbs-teksten mindre, jeg kan bare ikke få det til at være sådan.

Den rettede version ligger på www.sey.dk

Her er udgangspunktet: www.vindogvejr.dk/midlertidig/sey.jpg
Avatar billede foodear Praktikant
21. oktober 2012 - 10:57 #10
Hej. Du skal også lige læse lidt korrektur:

"tukisblåt" - turkisblåt

"og omkranset af kridhvide strande" - og er omkranset af kridhvide strande

"... lave denne hjemmeside og det fantastiske sted" - ...om  dette fantastiske sted.

Ellers en fin side du har, glæder mig til at læse mere

:-)