Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 16:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flash virker lokal men ikke fra host.

Hej Eksperter.

Sidder og forundrer mig over hvorfor dette ikke virker:

Jeg har en flash fil, som jeg loader via:

<object type="application/x-shockwave-flash" data="../cam.swf" width="320" height="575">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="../cam.swf" />
<param name="bgcolor" value="#333333" />
</object>

Den loader så en PHP fil, på min webserver

var reciveUrl:String="http://***/txt.php";

Hvor den sender lidt data til siden, og gemmer i en txt fil på serveren.

Dette virker og den skriver i tekst filen på serveren, dog kun når jeg kører den i flash (run/debug) på min hjemme pc, men når jeg kører flash filen på min server, virker det ikke, så laver den intet, hverken fil eller indhold.

Nogen der har en ide til hvorfor det ikke virker på serveren men fint når jeg kører flash på min hjemme pc ?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
21. oktober 2012 - 16:40 #1
Prøv og kom med link.

Men det kunne for eksempel være hvis scriptet ikke har adgang til at gemme filer i den mappe.
Du kan prøv og ændre tilladelser for mappen og se om det gør nogen forskel.
Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 16:47 #2
Hvis jeg starter flash filen fra min hjemme pc i flash dev, vil den godt gemme den på serveren.

Men starter jeg den fra webhosten, vil den ikke gemme den på serveren.

Da det er samme mappe på serveren (som jeg har sat til chmod 777) så er det ikke derfor.
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2012 - 17:07 #3
<ole>

Det er helt efter bogen  =)

Når man pakker en Flash-fil, skal det angives, om filen skal køre lokalt eller over netværk. Din er nok sat til at køre lokalt - og kan derfor ikke hentes over nettet.

Du skal åbne .fla-filen i Flash - sætte det rigtige flueben i dine export options - og pakke den igen  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 17:20 #4
Det er der ikke noget der hedder.

[IMG]http://i50.tinypic.com/qo9i6g.jpg[/IMG]
Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 17:21 #5
Ps flash filen starter fint på hosten, og lokal, den vil bare ikke loade den txt.php file fra webserveren når flashen bliver startet på serveren.
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2012 - 18:00 #6
#5: Prøv nu bare at gøre, som der bliver foreslået. Det skyldes som sagt, den lavet til at afvikle lokalt. En Flash, der importerer andre filer, kan af sikkerhedsgrunde ikke virke både lokalt og på WWW. Har du checket, hvordan filen er sat til at afvikle? Har du overhovedet haft filen åben i Flash?

Åben .fla-filen i Flash og tryk Ctrl+Shift+F12. Klik på fanebladet Flash og vælg Access network only. Formodentlig står den i øjeblikket til Access local files only  *o)
Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 18:06 #7
Har prøvet, virker stadig ikke.
Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 18:09 #8
Men det sjove er jo også, selv om jeg sætter den til Access Network Only, virker det altså stadig lokal, men ikke på serveren.
Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 18:13 #9
Har haft kørt den lokal

Control->Test Movie->Test
Debug->Debug Movie->Debug

Disse virker, og den gemmer tekst filen på serveren, uanset hvad access den står til.

Kørt den direkte på webserveren via Firefox, både via html filen som flash pro'en laver og via min egen php fil, den åbner fint flashen, men gemmer ikke tekst filen som den gjorde da jeg kørte den lokalt, uanset access instillingerne.
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2012 - 18:20 #10
Som sagt: Det er lige efter bogen og ikke spor mærkeligt. Du kan ikke regne med, hvordan det virker i Flash. Dér virker 'alt' ... det er jo et udviklingsmiljø  *o)

Den skal stå til Access network only, hvis filen skal afvikles over WWW. Prøv at lave et tekstfelt i Flash'en og skriv variabelværdier m.m. ud til det. Så har du en (lille) mulighed for at fejlfinde under afvikling.

Det er svært at sige, hvad du lave af fejl, når man ikke sidder med projektet  =)
Avatar billede bjering Nybegynder
21. oktober 2012 - 19:23 #11
Okay fandt fejlen (virker dog også selv om den står local access) stadig..

Men fejlen var i nogle headers jeg tilføjede til loaderen inden jeg afsendte som den ikke kunne lide.