Avatar billede micp Nybegynder
26. oktober 2012 - 10:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win8 installering?

Så kommer jeg lige med et af de første Windows 8 installerings spørgsmål:

Hvis man kigger på download versionen, så kalder de det en "opgradering", hvad ligger der i det ord?
Jeg vil gerne havde en fuld version, som kan installeres på en formateret maskine, skal jeg så ud og havde fat i en af dem der sælges i butikkerne til dobbelt pris istedet for?

Hvis man nu vælger download versionen, hvordan foregår dette så?
Skal man så overføre den til en CD eller USB-stick og så boote op på disse (kan man egentlig boote op på et USB-drev?), eller er der installerings filer med, der bare skal startes under foregående styresystem og som så formatere hardisken?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2012 - 12:05 #1
en opgradering kræver, at der ligger en windows på i forvejen - så hvis du senere formaterer maskinen, så skal du først indlæse den gamle win, og derefter opgradere.

Så du vil have en ny pakke, og ikke en opgradering - eller du kan lave en installation med opgraderingen, og så gemme et image af dette på en ekstern harddisk - så kan du ved formatering bare køre image tilbage (det er langt hurtigere).
Avatar billede micp Nybegynder
26. oktober 2012 - 13:13 #2
Da jeg ikke kan geninstallere den Windows 7 som jeg bruger nu og hverken kan eller vil bruge en image af den, så bliver jeg jo så åbenbart nød til, at skal ud og havde fat i en Win 8 ved en forhandler, der koster en halv bondegård mere, end dem man kan downloade?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2012 - 14:10 #3
du behøver kun at købe en OEM version

det er en fuld version
du kan installere den uden at have noget styresystem på den

kunne ikke drømme om at købe "fuld version"

http://shop.computerplanet.dk/itemList/Windows8_3977.html

har lige købt

Windows 8 pro dk OEM for 999,- der er et tilbud de har i dag
pro svarer til ultimate i win 7 sådan cirka.

m.v.h
Avatar billede micp Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:31 #4
Det var så også det jeg regnede med at ville gøre, men er da bare lidt sur over, at nu har de reklameret så længe med, at man kan få billig Win8 til omkring 200,- og så viser det sig at det kun er for en opdatering!!!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2012 - 14:56 #5
sådan hænger det ikke sammen

hvis du har købt en ny pc og den er først med Windows 7 indenfor et par måneder siden kan du købe Windows 8 for det beløb du skriver

en OEM er en opdatering
en OEM er en fuld version

før i tiden var den bundet op på den hardware der var i pc
mange troede så at man ikke kunne bruge den andet end til pc døde
selv Microsoft accepterer at sådan hænger det ikke sammen
du kan jo ikke gøre for at den dør

det der sker når du køber en ny pc at du telefonisk skal opdatere den men det er stadig på din gamle oem version
de kan se hvor mange gange man geninstallerer

se helt ude i hampen er de ikke

kan bare ikke lide METRO der ligger i win 8

jeg downloadede denne her og kørte ind

classicshellsetup 3.6.1

nu kører den ligesom win 7

m.v.h
Avatar billede micp Nybegynder
26. oktober 2012 - 15:27 #6
At den hedder OEM betyder vel kun at det er et originalt produkt, i dette tilfælde fra Microsoft?

Hvis jeg havde købt en ny PC med Win7 og havde fået at vide at jeg her d. 26. oktober kunne købe et nyt billigt Win8 styresystem, så ville jeg da godt nok føle mig snydt, da det kun er opgraderinger der kan købes.
Win7 ligger jo i bagrunden, hvor Win8 ikke kan installeres som et selvstændigt styresystem!
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2012 - 16:22 #7
oem betyder kun, at microsotf giver meget begrænset hjælp - du skal (for at få hjælp) i stedet kontakte sælgeren (som ikke ved en bønne om windows). Pga den manglende support er OEM billigere
Avatar billede micp Nybegynder
26. oktober 2012 - 17:33 #8
claes57 du må gerne skrive et svar, da jeg jo så ikke kan bruge download versionen, men bliver nød til at skal havde fat i en af de dyrere løsninger.
Avatar billede carlsdrengen Nybegynder
26. oktober 2012 - 17:36 #9
hej, bruger aldrig denne side.

men søgte lige på lidt om win 8! og faldt over dette.

jeg tog chancen og slettede det gamle styresystem (win7) efter at have downloaded og betalt de 119kr for win8 som deres opgraderingstilbud er på.

den dvd som jeg lavede med win8 kan man sagtens boote en install fra og installere som helt ny win 8 uden at man skal opgradere fra win7.

det virker ganske fint hos mig og kører godt.

det for 14 dage at køre på for synes sku godt nok det er underligt.

i mine øjne er der lavet lige rigeligt om på det som vi kender til Windows. og har svært ved at se hvordan firmaer skal kunne omstille sig til dette system.

Det kan også blive for smart....
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2012 - 18:36 #10
bare luk
Avatar billede micp Nybegynder
29. oktober 2012 - 08:01 #11
Så er den hermed bestilt - tråden lukkes!