Avatar billede caudillo Nybegynder
28. oktober 2012 - 01:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gået i stå under gendannelse af win 7 på Asus

Godaften/morgen folkens

Jeg er ved at gendanne fabriksindstillingerne på min søsters bærbare Asus.

Ifølge manualen skal man under genstart trykke F9, og derefter vælge gendannelse.

Mit problem er at jeg under windows 7 kan vælge "repair" hvor beskrivelsen siger at det er her jeg kan gendanne osv... Vælger jeg repair kommer der en statusbar hvor der står "windows indlæser filer" og så sker der ellers ikke en dyt.

Der medfølger ikke nogen recovery DVD'er til PCen, kun en driverDVD. Der er en "skjult" recovery partition, men af en eller anden grund kan jeg ikke boote den.

Jeg googlede lidt og fandt følgende:

Diskpart
>select disk 0
>select partition 1
>set id=07 override
>active
>exit

Selvom alle kommandoerne blev accepteret har det ikke ændret noget.

Jeg har selv en win 7 image liggende, ville det hjælpe at smide den på en USB, boote via USB og starte noget recovery gennem den?

PS: Computeren skal gendannes pga heftig virus. Kan det have fucked recoveryfilerne op?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2012 - 02:12 #1
install den på ny via USB http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/ ( den kan også installer windows 7 :-)
Avatar billede f-arn Guru
28. oktober 2012 - 08:50 #2
Og du er sikker på at ->

Partition 1 på den første HD er type 07 ?

At Partition 1 på den første HD skal være aktiv ?

Hvis det er forkert, er det ikke sikkert du kan få kontakt til Recovery Partitionen uden at sætte den korrekt igen.

Hvad var den før du kørte de kommandoer ?
Avatar billede caudillo Nybegynder
28. oktober 2012 - 10:30 #3
#Rasmus - Det ligner noget af det rigtige. Men jeg kan ikke finde nogle iso filer på recovery'en? Skal jeg så lave en boot ud fra den win 7 iso jeg selv har liggende?

#f-arn - Jeg er ikke sikker på noget;) Jeg kunne ikke gøre noget inden, så derfor prøvede jeg med de kommandoer, som jeg saksede fra et forum med en der havde et lignende problem.
Avatar billede caudillo Nybegynder
28. oktober 2012 - 12:16 #4
Har lige fundet ud af hvordan jeg kan se filerne på recovery partitionen. Der er ingen iso filer, men nogle swm filer istedet. Hvordan aktiverer jeg dem?
Avatar billede f-arn Guru
28. oktober 2012 - 13:04 #5
Har du nogensinde hørt om "When in a hole - stop digging" ?

Har din søster noget der skal hentes ud, inden geninstallation ?
Avatar billede caudillo Nybegynder
28. oktober 2012 - 13:37 #6
Hmm, jeg er mere bekendt med sætningen "Hvis du er i tvivl, så grav!" men det er nok en anden boldgade;)

Alt er hentet ud fra maskinen, og jeg har sat den til at geninstallere win 7 og overskrive det gamle. Grunden til jeg ville køre fra recovery partitionen var at jeg kunne få driverne over med det samme, men det bliver så bagefter...
Avatar billede caudillo Nybegynder
28. oktober 2012 - 18:14 #7
Og sådan endte det:

Overskrev den gamle version med en ny win 7.

Efter den var overskrevet kunne jeg taste F9 under opstart og denne gang vælge "Gendan fabriksindstillinger."

Og nu er jeg ved at installere fra recovery partitionen, så alt i orden.

Tak til dem der kom med løsninger