Avatar billede harryfink Praktikant
01. november 2012 - 22:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af router i hjemmenetværk

Hej!

På én og samme router (D-Link 655) er der her i hytten tilsluttet tre computere, to telefoner, fire medieafspillere. Især efter den sidste medieafspiller (Apple TV) kom til, er nettet begyndt at køre mindre godt.

Er der ikke noget med, at man kan tildele specifikke porte til de forskellige enheder, sådan så de ikke kambolerer så meget med hinanden i trafikken?

Eller er der andet jeg kan gøre, for at få en mere stabil forbindelse? :)

På forhånd mange tak :)

Mikkel
Avatar billede puren Ekspert
04. november 2012 - 05:15 #1
hvordan køre mindre godt???
Avatar billede harryfink Praktikant
05. november 2012 - 09:46 #2
Det er ustabilt - forbindelsen ryger lige pludselig eller kører langsomt, eller forbindelser timer out osv.
Avatar billede puren Ekspert
05. november 2012 - 11:52 #3
Jeg hade nok prøvet med en anden router helst noget extream hi performance...
Din dlink var en gang en hi performance men ikke til dagens standard

Hvor gammel er din dlink box
Avatar billede harryfink Praktikant
05. november 2012 - 12:13 #4
Et år højst - blev netop købt som en stærkere én, end den gamle.

Men er jeg helt skævt på den ift. det med tildeling af porte osv.?

Er det ikke noget med, at man kan det, så det ikke kommer "støj på linjen"?
Avatar billede puren Ekspert
05. november 2012 - 13:08 #5
Teknologi messit er din box 6 år gammel kom på markedet i 2006

hvad angår støj.. Har du selv lavet kablerne? Og ligger de stripset sammen med strøm kabler

Og hvad mener du med tildeling af porte?
Avatar billede harryfink Praktikant
05. november 2012 - 13:37 #6
Port forwarding... Men jeg er på udebane her (hvis du var i tvivl!). :)
Nej, anvender kun de medfølgende kabler osv. :)
Avatar billede puren Ekspert
05. november 2012 - 17:54 #7
Port forwarding bruges kun til når man skal nå sin hjemme computer eller andet ude fra byen altså f.eks på arbejde...

Men som sagt prøv en anden router og se om du stadig har problemet
Avatar billede harryfink Praktikant
06. november 2012 - 11:50 #8
Men der er jo ikke noget konkret problem; det er den generelle stabilitet. Det er vel lidt meget at gå ud og købe en anden router bare for at teste.

Men tak for hjælpen alligevel - måske er der bare ikke lige det dér lille trick man lige kan gøre for at gøre trafikken mindre knudret.

Lukker spørgsmålet. :)