Avatar billede Counx Nybegynder
04. november 2012 - 10:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Porte lukket selvom DMZ er slået til

Hej Eksperter!

Jeg har et problem, jeg har lavet en hjemmeside som jeg hoster med IIS 7. Jeg har dog et problem med at ingen kan tilgå siden "udefra".
Jeg startede med at lave port forwarding og der kunne jeg så tilgå den lokalt og på andre enheder som er på det lokale netværk, det virker endda sammen med no-ip hvor jeg har tildelt siden et domæne som fungerer upåklageligt.
Problemet er jo så bare det, at ingen kan tilgå siden udfra, jeg har også prøvet at oprette DMZ som jo burde gå uden om alt hvad der bliver kaldt firewall. OBS. Routeren er en Netgear WNR1000, jeg har også prøvet at slå computerens firewall helt fra.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. november 2012 - 11:10 #1
Hvordan tilgår du den udefra?
Avatar billede Counx Nybegynder
04. november 2012 - 12:02 #2
Jeg har prøvet at smide linket til kammerater og har prøvet fra proxy site. :)
Avatar billede Counx Nybegynder
04. november 2012 - 12:05 #3
Forresten, har også tjekker på canyouseeme om port 80 kan tilgåes, det kan den ikke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. november 2012 - 12:08 #4
Der er li'som ikke noget af det du skriver, som kan hjælpe os - kan du se det? Du skriver bare: virker ikke.  :)

Når jeg spørger "Hvordan tilgår du den udefra?" er jeg selvfølgelig også lidt upræcis. Så jeg prøver igen:

Hvad præcis gør du for at tilgå den udefra? Alle detaljer, IP-nummer osv.
Avatar billede Counx Nybegynder
04. november 2012 - 12:24 #5
Jeg har oprettet en bruger på No-ip hvor jeg har oprettet et domæne,  hvortil jeg har et program på computeren som koder min ip sammen med domænet. (refresher hver 5 minut)
IIS'en er sat til (mit domæne):80

Det domæne jeg har ved No-ip har jeg så givet videre til andre for at se om de kan tilgå sitet. :)
Avatar billede leif Seniormester
04. november 2012 - 12:37 #6
Du sidder indefra og har ingen problemer ? Hvilken type Internet forbindelse sidder du på og er du sikker på at der ikke sidder noget foran din router som blokerer ?
Avatar billede Counx Nybegynder
04. november 2012 - 12:43 #7
Har ingen problemer what so ever indefra og tro mig, jeg har tænkt det samme som dig, men stien fra internet til computer er
Waoo (Verdo Tele) - Min Router - Min computer
da jeg spurgte installatøren fra Waoo om hvordan det var med deres bokse, så sagde han er de stod på vid gab, der var intet som var blokeret.
Avatar billede Counx Nybegynder
09. november 2012 - 14:20 #8
Svaret ligger i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/971706#reply_7998495

Tak for hjælpen til alle som prøvede. :)