Avatar billede Heidi Juniormester
04. november 2012 - 21:14 Der er 7 kommentarer

Rettelser vises ikke/ forsinket opdatering

Jeg sidder her og er ved at starte en ny side op.
Jeg er ved at blive sindsyg af at mine opdateringer simpelthen ikke når igennem.

Er der nogen som har en forklaring på hvordan jeg kan lave en opdatering i en index-fil, uploade filen - opdatere min side og så kan jeg slet ikke se opdateringen fordi det blot er den gamle fil der vises?
Og ja, jeg husker at opdatere osv.

Er det min computer den er gal med?
Min udbyder?
Det er simpelthen umuligt at arbejde på den måde.

Argg
Avatar billede acore Ekspert
04. november 2012 - 21:55 #1
Kunne det ikke være browserens cache, der driller. Prøv med ctrl-f5 (Firefox og IE i hvert fald).
Avatar billede Heidi Juniormester
04. november 2012 - 22:12 #2
Det må jeg prøve...
Nogle gange kan jeg opdatere og så viser den ændring - ny opdatering og ændring er væk.

Den er gal på to forskellige computere jeg sidder med
Avatar billede acore Ekspert
04. november 2012 - 22:31 #3
Lyder meget som det
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. november 2012 - 23:38 #4
Når du uploader så slet den gamle fil på serveren også upload.
Jeg har oplevet når jeg uploader med FTP at hvis jeg laver en ændringer også uploader samme fil få sekunder efter at så uploades filen ikke igen også selvom jeg har sat programmet til at uploade hvis de er forskellige.
Avatar billede moddi100 Seniormester
05. november 2012 - 00:59 #5
Det kunne meget vel skyldes noget caching på serveren. Hvis jeg ikke gætter helt forkert sidder du formodentlig på et webhotel fra one.com? De har i hvert fald en helt exceptionel langsom cache kørende.
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
07. november 2012 - 09:23 #6
Jeg holder med moddi100 i at det højst sandsynligt er en caching på serveren, jeg har i hvert fald også før oplevet at one.com's serverer har en vildt langsom cache!
Avatar billede Heidi Juniormester
18. juni 2013 - 13:29 #7
Tak for svar....det er nok udbyderens server som er langsom