Avatar billede erdo Nybegynder
05. november 2012 - 20:46 Der er 5 kommentarer

Foto på DVD

Foto brændt til DVD med Nero 12, Disc Creator m.fl.
Foto stammmer fra hhv. Pentax, Olympus, Canon, Sony.
Alle foto fra CANON samt SONY kan ikke ses på Tv via en knap 4-årig Philips DVD afspiller, der kan håndterer de brændte formater.
Når jeg vil se foto fra Canon EOS-? og Sony DCS-HX9V og DSLR-A380 får jeg blot en en rektangel med en rød cirkel og rød skråstreg igennem - som var det et Parkering forbudt skilt, de øvrige foto fra de andre kameraer virker perfekt.
Alle kamera anvender SDHC memorykort.
Brænding udført på 2 forskellige Windows 7 pc'er.
Nogen der har en god forklaring.

Erdo
Avatar billede puren Ekspert
05. november 2012 - 21:05 #1
forkert filformat... min søsters sony tv vil kun læse JPG mit LG tv læser stort set alt hvad jeg kaster efter det...
Avatar billede erdo Nybegynder
05. november 2012 - 21:22 #2
Nuvel - forkert filformat skriver du, den må du hellere forklare mere indgående.

De omtalte digitalkameraer har begge filformatet .jpg og det har alle de andre også.

For at gøre en lang historie meget kort, er DVD skiverne naturligvis afprøvet i forskellige DVD afspillere, dog med samme negative resultat, hvorfor det intet har med TV type/fabrikat at gøre, da DVD vises vha. afspillere.

Jeg har igennem mere end 20 år kopieret til hhv. CD og DVD og aldrig haft problemer, men nu med sprit nye kamera - kom problemerne.

Kom med en løsning, hvis muligt.

Erdo
05. november 2012 - 21:25 #3
Tanke: Størrelsen på filen ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede erdo Nybegynder
06. november 2012 - 10:49 #4
Hi Karise_larry

Beklager, men det var jeg ikke opmærksom på.

Filstørrelserne er på godt 3,3-5,6 Mb

erdo
Avatar billede puren Ekspert
06. august 2013 - 16:06 #5
fundet en løsning??? lukkettid???