05. november 2012 - 21:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Excelformular ark1 ... data flyttes over på ark 2

Jeg har i excel lavet en formular hvor man skal vælge nogle tekster fra to dropdown-boxe og indtaste en dato.
Ved tryk på en "Gem"-knap vil jeg gerne have overført oplysningerne til ark 2 på en linje.
Formularen er nu klar til næste indtastning ... og ved tryk på "Gem"-knap overføres oplysningerne til ark 2 på den efterfølende linje.
Hvordan gør man det?
05. november 2012 - 22:28 #1
Jeg er lige blevet oplyst at det ikke hedder dropdown-boxe
... men "Liste" under Datavalidering. Men altså når jeg så trykker på en "Gem"-knap ... så skal de valgte oplysninger over på Ark2
Avatar billede supertekst Ekspert
05. november 2012 - 23:11 #2
Du er velkommen til at fremsende en filen/model - @-adresse under min profil - så skal jeg prøve.
Avatar billede store-morten Ekspert
05. november 2012 - 23:30 #3
Kopiere A2:C2 på Ark1 til næste ledige række på Ark2
Sub test()
Worksheets(1).Range("A2:C2").Copy _
    Destination:=Worksheets(2).Range("a65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
05. november 2012 - 23:47 #4
Kopiere A2:C2 på Ark1 til næste ledige række på Ark2
Og sletter A2:C2 på Ark1 efter flytning.

Sub test()
Worksheets(1).Range("A2:C2").Copy _
    Destination:=Worksheets(2).Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
Worksheets(1).Range("A2:C2").ClearContents
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
06. november 2012 - 20:32 #5
Sub GemOplysninger()
'Kontrol
If Worksheets(1).Range("E8") = "" Then
Worksheets(1).Range("E8").Activate
GoTo besked
End If
If Worksheets(1).Range("E13") = "" Then
Worksheets(1).Range("E13").Activate
GoTo besked
End If
If Worksheets(1).Range("E15") = "" Then
Worksheets(1).Range("E15").Activate
GoTo besked
End If
If Worksheets(1).Range("E17") = "" Then
Worksheets(1).Range("E17").Activate
besked:
MsgBox "Udfyld manglende data !!!"
Exit Sub
End If

Application.ScreenUpdating = False
'Flytter data
    Worksheets(1).Range("E8").Copy
    Worksheets(2).Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 1).PasteSpecial _
Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False

    Worksheets(1).Range("E13").Copy
    Worksheets(2).Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 2).PasteSpecial _
Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False

    Worksheets(1).Range("E15").Copy
    Worksheets(2).Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 3).PasteSpecial _
Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False

    Worksheets(1).Range("E17").Copy
    Worksheets(2).Range("B65536").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial _
Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False

'Sletter felter
Worksheets(1).Range("E8").ClearContents
Worksheets(1).Range("E13").ClearContents
Worksheets(1).Range("E15").ClearContents
Worksheets(1).Range("E17").ClearContents

Application.ScreenUpdating = True
End Sub
06. november 2012 - 20:37 #6
... det er så perfekt
Det fungerer præcis som jeg ønsker det
Tusind tak hjælpen
Avatar billede store-morten Ekspert
06. november 2012 - 20:43 #7
Velbekomme :-)