Avatar billede LisaM Nybegynder
06. november 2012 - 00:07 Der er 20 kommentarer

Fuldt signal til netværk, men kan ikke oprette forbindelse?

Hej eksperter!

Jeg er lige flyttet ind hos to piger, som har trådløst internet i hele lejligheden, og de har heller aldrig haft problemer med at komme på (heller ikke hende som boede på mit værelse tidligere, jeg går ud fra, at hun brugte Macbook).

Når jeg har min bærbar inde på værelset, har jeg ingen problemer med at se netværket - tværtimod! Der er et stærkt signal over hele lejligheden, men jeg kan slet ikke oprette forbindelse til det. I stuen fungerer det, men er ustabilt, og hvis jeg flytter computeren de få meter ind på værelset, bliver jeg straks smidt af. Min mobil (Samsung Galaxy II) kan godt oprette forbindelse, men det går MEGET langsomt.

Jeg søgte lidt på det, og kom frem til at prøve at skifte kanal. Der er meget 'støj' da det er midt inde i byen, men det hjalp ikke.

Jeg har prøvet at slå firewall fra.

Jeg prøvede også at genstarte routeren til fabriksindstillingerne og bemærkede samtidig, at netværket er splittet i to. Begge netværk har forbindelse til routeren.
Efter genstart hed netværket "Fullrate" og var uden nogen form for kode/sikkerhedstype. Jeg har ændret navnet og sat en kode op, men "Fullrate" kommer stadig frem, og den lader til at være frit tilgængelig, indtil den pludselig smider en af (dog kan jeg heller ikke få forbindelse til den på værelset...)
Jeg ved slet ikke, om dette har nogen relevans for mit problem.

Nu er det ikke nogen hemmelighed, at jeg ikke selv er ekspert på området. Jeg savner helt vildt at ligge under min dyne og streame, så jeg håber virkelig, at I kan hjælpe! Jeg uddeler gerne points.

Routeren er en Zyxel p-2602hw-d1a.
Hastigheden er op til 6/1 Mbit fra Fullrate.
Min computer er en HP Pavilion dv7-6055eo.
I må endelig sige til, hvis I skal bruge flere oplysninger.
Avatar billede LisaM Nybegynder
06. november 2012 - 09:03 #2
Tak for dine links, men jeg ved godt, hvordan man opsætter en router. Mit problem er, at jeg ikke kan få forbindelse på trods af et fuldt signal :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. november 2012 - 09:06 #3
kan der evt være mac filter sat op på routeren ??
Avatar billede LisaM Nybegynder
06. november 2012 - 09:37 #4
Nu har jeg jo prøvet at genstarte, men det kan måske være problemet. Hvordan ser jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2012 - 12:00 #6
Bruger du din Samsung ( mobil ) som modem.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2012 - 12:12 #7
I Netværk og delingcenter > Redigere indstillinger for netværkort, højreklik på på dit netværk og klik på Diagnosticer.

http://i.imgur.com/BKmib.png
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. november 2012 - 16:23 #8
hvis du kan logge ind på routeren har du under sikkerhed eller trådløs eller hvad de nu kalder den på den pågældende mulighed for at se noget med mac filter
Avatar billede LisaM Nybegynder
07. november 2012 - 21:12 #9
Treatmenice - jeg får beskeden om, at mediet er afbrudt?

Peterolsen - jeg bruger ikke min Samsung som modem, jeg har prøvet at diagnosticere det her problem omkring 10 gange, den foreslår kun at genstarte routeren.

Jeg tjekkede MAC-filter, og det er der ikke.

Hmm... Min kæreste og min veninde kan godt komme på med deres computere. Kan det være mit netværkskort, der er noget galt med?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 07:33 #10
ja det kan sagtens være kortyet
men det kan også være driveren til samme

hvis du har udelukket det jeg skrev så lån et eksternt og prøv med det så ligger svaret lige til højre benet

m.v.h
Avatar billede LisaM Nybegynder
08. november 2012 - 12:45 #11
Okay, men er der ikke noget, som jeg kan gøre? Jeg kender ikke lige umildbart nogen, som jeg kunne låne et af.
Jeg har  bestemt ikke udelukket noget, som du skrev. Jeg prøvede at følge de link du sendte, men fik beskeden om, at mediet var afbrudt?..
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 13:16 #12
hvad med de 2 andre piger
kunne du ikke prøve en af deres hvis de har en

m.v.h
Avatar billede LisaM Nybegynder
08. november 2012 - 14:01 #13
De har ikke et eksternt, men har ikke problemer med at oprette forbindelse inde hos mig. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 15:33 #14
du må låne et eller købe et eksternt

har du ikke en r45 ledning så du kunne sætte den direkte i lan stik og i router bag på

den kan du sikker godt låne af en eller anden eller købe i en 10 butik

altså direkte netledning i pc og router

m.v.h
Avatar billede LisaM Nybegynder
08. november 2012 - 16:18 #15
Hmm, det optimale ville jo være, at finde ud af, hvorfor den ikke vil oprette forbindelse til netop min computer. Jeg har aldrig oplevet problemer andre steder.
Jeg har ikke mulighed for at have den tilsluttet via ledning, da routeren står i den anden ende af lejligheden. Det ville også være fjollet, det er jo med god grund, at jeg har investeret i en bærbar computer!
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 16:46 #16
jamen det er jo kun for at prøve om du kan komme på nettet via lan
kan du det kunne du jo finde ud af om der ligger en opdatering til dit trådløse netkort

vi er jo ikke trylle kunstnere herinde men kan kun foreslå dig nogle ting du kan prøve

du kan ikke teste eller noget som helst uden at komme på nettet
det kan du jo gøre hos en ven der har internet ??????????

hvis det ikke hjælper at opdatere driveren til kortet er det måske i udu ???
Avatar billede LisaM Nybegynder
08. november 2012 - 17:05 #17
Jeg forstod det som om, at du foreslog at bruge stik som en permanent løsning.
Som der også står ovenfor, så har jeg (ustabil)forbindelse i stuen, som jeg skriver fra nu. Jeg har heller ikke problemer andre steder.. :)
Avatar billede LisaM Nybegynder
08. november 2012 - 17:07 #18
Men kan du sige noget om, hvorfor den skriver, at mediet er afbrudt, når jeg følger anvisningerne i det link, som du sendte?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 18:04 #19
nu hvor du er på nettet kunne du så hente slimdrivers og lade dig registrere - et krav men den er gratis

så opdaterer du dine drivere med den en efter en

der kan godt være mange

hvis dit trådløse stadig ikke virker må der jo være noget i vejen med det

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

m.v.h
Avatar billede LisaM Nybegynder
15. november 2012 - 18:47 #20
Hej igen, og undskyld min sene tilbagemelding.
Jeg opdaterede mine drivers og fik tilsendt en nyere router fra Fullrate. Det hjalp lidt.
Nu kan jeg komme på om aftenen efter klokken 23.. Om dagen kan jeg være heldig at komme på 3-10 minutter, så bliver jeg smidt af, og det trådløse signal forsvinder helt. Signalstyrken står stadig som "udmærket".. hmm..

Men tak for forsøget!