Avatar billede torgius Novice
07. november 2012 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte laptop

Min kære kom lige forbi og smed sin laptop med ordene "den dur ikke, far lav den lige". Nå Far er altså ikke it ekspert, så jeg håber at kunen få hjælp herinde.

Det er en HP Compaq 8510p som kører Windows Vista.

Når den tændes kommer den ikke længere end til skærmen hvor der står "Windows startes", herefter bliver skærmen sort og curseren er det eneste på skærmen.

Jeg har startet den i fejlsikret tilstand og har forsøgt at finde en grund til problemerne, dette kan jeg dog umiddelbart ikke.

Vil så lave en systemgendannelse, emn får beskeden at C har en fejl som først skal rettes. Vil køre en fejlsøgning ved opstart, men der kan den ikke og skriver at der er en fejl med et nyligt installeret program, og at jeg skal prøve systemgendannelse (DOH det kan jeg så ikke)

Håber en af jer eksperter kan hjælpe. På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 07:52 #1
der findes indtil flere modeller

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?prodNameId=3635727&lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3355678

du skriver ikke noget om den er med recovery eller almindelig pc med cd

m.v.h
Avatar billede torgius Novice
08. november 2012 - 19:10 #2
Den har nogle år på bagen, så jeg har ikke længere nogle papirer på den.

Nu er jeg ikke så stærk i hardware men altså det er en alm. laptop med cd drev
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2012 - 08:02 #3
det står OFTE i bunden på den
Avatar billede torgius Novice
09. november 2012 - 10:15 #4
Ok, jeg prøver her at skrive noget af det der står under bunden på den :

Product : Compaq 8510p
Så er der serienr og produktnr.

Der er cetifikat sticker om Windows Vista

Så er der nogle informationer omkring standarder osv som den overholder.

Der står umiddelbart ikke noget med Recovery
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2012 - 12:05 #5
har du så en vista version liggende på cd
ellers lån en mage til og instaler via den

den skal bare være mage til
vista + bit + sprog

det er ikke forbudt at kopiere sådan en så kender du en der har en

m.v.h
Avatar billede torgius Novice
09. november 2012 - 20:47 #6
Er ikke sikker på at vi stadig har Vista cd`en, for den fik datteren i sin tid sammen med maskinen og guderne må da vide om hun stadig har den.

Ved ikke lige om nogen i omgangskredsen har en cd liggende.

Er der ikke andre muligheder end det ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 07:32 #7
jo at købe en ny licens
men du har nummeret så det er bare at finde en mage til
lettere kan det ikke blive
de fleste administratorer på arbejdspladerne ligger sikkert inde med sådan en fætter

havde det været win 7 kunne du via en side jeg kender downloade den fra et sikkert sted

m.v.h
Avatar billede torgius Novice
13. november 2012 - 16:51 #8
Nå, datteren kan ikke finde den ski.. cd og jeg har ikke selv kunnet finde en magen til.

Så indtil videre må jeg fortsætte søgningen.

For ikke denne skal stå åben synes jeg pointene skal tildeles, så du må gerne lægge svar jeg kan give point på.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2012 - 07:37 #9
ok