Avatar billede wellejus Nybegynder
11. november 2012 - 12:14 Der er 3 kommentarer

Hvilket grafikkort?

Jeg er ved at restaurere en gammel 32bit core2 XP-baseret PC.
Der er to grafikkort at vælge mellem, og jeg kan ikke gennemskue hvad det bedste er?

Kort1: CGNX-HGS846LI
Kort2: CGAX-4352
Avatar billede wellejus Nybegynder
11. november 2012 - 16:06 #2
Jeg kan heller ikke se den helt store forskel, men ved heller ikke hvad jeg skal se efter. Ved du evt. hvad den lillle forskel er, bortset fra hukommelsen?
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2012 - 16:59 #3
Rent ydelsesmæssigt tror jeg ikke, du vil kunne mærke nogen forskel. De er begge med passiv køling, så støj kan du glemme alt om. HD 4350'eren er "low profile", så der er lidt mere plads omkring den i kabinettet. Du skal ikke forvente noget særligt fra nogen af dem, hvis der skal spilles nyere spil.

Umiddelbart ville jeg vælge 8400 GS'eren, fordi nogle low profile kort har det med at drosle lidt ned for kræfterne. Om det er tilfældet her, ved jeg dog ikke.