Avatar billede JSH2 Juniormester
14. november 2012 - 17:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IBM lenovo T61p (skærmproblem)

Hej..

Jeg har startet en ældre IBM lenovo T61p, og sat XP på.
Alt fungerer ganske fint MEN.. syntes at skærmen mangler farver og kan så ikke lige se at man kan justere skærmen til mere farve, kun lys skygge.. (Billeder mangler generelt rødt)

Jeg har så prøvet at installere PS, åbnet et billede for at så se om man herigennem kunne tilføre mere farve.. men nej der er ikke farver nok..

Men hvad kan jeg gøre, andet styresystem ?? en ny skærm ?? eller har den model (grafikkort) måske slet ikke mere at give af ??

Vi har en anden IBM lenovo stående, dog er det en R61 og den har Windows 7, og her er skærmen super flot..

Er der nogen der har en forklaring på dette ??

/ John..
14. november 2012 - 17:44 #1
Velkommen til E. ...

Har du styr på DRIVER software ?
Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN ...
Avatar billede JSH2 Juniormester
14. november 2012 - 18:01 #2
Jo der står at skærmdriver NVIDIA Q Fx 570M virker som den skal..
billeder ser da fine ud.. men mangler altså lige 20% mere rød..
Under enhedshåndtering er der gule ???? under fanen andre enheder:

Andre enheder..

Basissystemenhed
Biometric Coprosessor
Integrered smart card reader
Netværkscontroller
PCI Device
PCI hukommelsescontroller
SM buscontroller
Ukendt enhed..

Har faktisk geninstalleret XP.. men de kom igen..
Aner ikke hvad de betyder..
Kan det være her fejlen ligger..

/ John..
14. november 2012 - 18:34 #3
... nemlig !!!

Så du skal på
http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?LegacyDocID=MIGR-67853

og hente relevante driver ...
Samt 100% WindowsUpdate ...
Avatar billede JSH2 Juniormester
14. november 2012 - 19:28 #4
Ok .....tak for det.. Det vil jeg prøve..

/ john
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2012 - 21:43 #5
Der er mange drivere du mangler.
Vil anbefale du starter med at installere chipsæt driveren først.
Og herefter lan og lyd mm.
Avatar billede JSH2 Juniormester
14. november 2012 - 22:04 #6
OK..
Nu er jeg ikke den store Ørn her.. men skal alle drivere indlæses eller er det kun nyeste ??
Kan se at der er mange under hver gruppe..

/ john
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2012 - 22:20 #7
Jeg havde valgt den nyeste chipsæt driver og lan diver.
først installeret chipsæt.
Genstart pc.
installere Lan driveren.
Genstart pc.
Tjek om internet virker over lan.
Virker det, så få antivirus på plads fuldt opdateret, og opdater Windows  på windows update til der ikke er flere opdateringer.

Hent så Slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
Som vil finde de resterende drivere til dig.
Den skal muligvis registreres, men er gratis at bruge.
Den kan så også når alle drivere er på plads lave en backup af dem du kan bruge ved en anden lejlighed hvor du skal geninstallere styresystemet.
Avatar billede JSH2 Juniormester
14. november 2012 - 22:50 #8
SUPER det vil jeg prøve.. og tak..
/ john..
Avatar billede JSH2 Juniormester
26. november 2012 - 09:22 #9
Købte en Windows 7 og så virkede det meget bedre..
Så nu er maskinen som ny igen..
Tak for hjælp undervejs..

John............
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2012 - 16:35 #10
Velbekomme.
Jeg har lagt et svar som man kan lukke med (hvis du vil).
Er der andre som du vil have med på point skal du bede om et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 19:57 #11
lukketid?