Avatar billede tuxbassen Praktikant
14. november 2012 - 20:46 Der er 8 kommentarer

nas

Hej

Jeg vil gerne have en NAS som der via af usb er tilsluttet mit tv. så jeg kan ligge min dvd film over fra min computer via Wifi og så kan tvet streame dem fra NAS'en så jeg kan springe dlna over da det tit overbelaster min wifi og lagger.

Kan dette lade sig gøre og hvilke produkter skal jeg bruge? Hvis dette ikke kan lade sig gøre hvordan skal jeg så gribe den an???

Skal lige sige at jeg har været på google og søge men kan ikke lige finde det jeg søger.

/tuxbassen
Avatar billede pretttyfly Praktikant
15. november 2012 - 10:05 #1
tror det bliver svært at finde en nas du også kan bruge via usb, de fleste nas har idag godt nok et usb stik,men det er til kopiering in på nas harddisken. men du kan jo overveje et mediecenter med hdd i, det er nok den bedste løsning.. :)
Avatar billede tuxbassen Praktikant
15. november 2012 - 16:30 #2
jeg bruger mac og diverse airport express, samt en timecapsule. dette bruger jeg som media center og streamer via dlna til tv. så det eneste jeg mangler er endelig bare en hdd til tv via usb og som jeg kan tilgå via mine enheder over wifi.

finder der sådan en løsning måske via appletv eller ligende. Tænkte bare at en NAS måske kunne være det hurtigste og mest optimale løsning men hvis det ikke kan lade sig gøre ... Findes der ikke en NAS med flere USB udgange? så denne mulighed forelægger??

Eller skal jeg kigge en anden vej? måske en hdd med 2 usb så den ene kan gå i tv og den anden i Timecapsule? findes dette?
Avatar billede tuxbassen Praktikant
15. november 2012 - 16:34 #3
elelr findes der et kabel der splitter signalet så to enheder kan forbinde på den samme port?
Avatar billede tuxbassen Praktikant
15. november 2012 - 16:39 #4
Avatar billede tuxbassen Praktikant
15. november 2012 - 16:43 #5
Avatar billede tuxbassen Praktikant
15. november 2012 - 16:49 #6
eller kan jeg sætte mit tv til min timecapsule via ethernet og streame mine dvd den vej???
Avatar billede tuxbassen Praktikant
15. november 2012 - 21:00 #7
Vil lige uddybe lidt:

NAS'en skal kun fungerer som HDD på et netværk, den skal ikke streame det sørger mit tv for. Den skal kun være en lageringsenhed som virker som hdd"server" ...

Dvs. en NAS som jeg kan forbinde via usb til fks. til min computer om igennem usb overfører filer den ene og ande vej. Hvis jeg kan dette med en computer kan jeg også med mit tv. så NAS'en behøver ikke være udstyret med itunes eller andet software ala xbmc etc.

JEg vil bare have muligheden for at tilslutte den via usb

ps. jeg har en TC og folk siger at men kun kan sætte en printer eller hdd på denne usb og ikke en computer hvilket er underligt i mine øre da det er usb (universel serial bus) hvilket vil sige at man ikke burde kunne dedikerer den til kun at kunne bruges til noget spicielt. er dette rigtigt??
Avatar billede tuxbassen Praktikant
16. november 2012 - 09:35 #8
ps nas skal have wifi