Avatar billede alanberg Praktikant
15. november 2012 - 18:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC film til TV

Jeg vil gerne have sat min pc eller x-box sat til mit tv da jeg har meldt mig til netflex film.
Jeg har en alm: spille-pc ikke bærbare, som er sat til inde i mit soveværelse i tlf-stik og mit tv står inde i stuen.
Jeg skal åbenbart have en ledning fra pc til tv, men hvad så med den lille internet modul der går ind i tlf-stikket?
Den ledning jeg har købt er en der hedder noget med hdm? og der er samme stik i begge ender, men det er kun ca: 2meter langt og det er ikke helt billigt.
Hvordan gør jeg dette på den rigtige måde?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2012 - 18:27 #1
pc i soveværelse er dårligt for 'Feng Shui' - men det må du selv om.

det kabel, du har er HDMI - og det kan sende billede og lyd - det er det, du skal bruge hvis du ikke vil have en pc/netbox koblet direkte på tv, og så sende via lan (det bliver hurtigt ret dyrt med router osv)

Du kan måske have pc i stue, og så kable skærm/keyboard/mus/lyd til værelse (det kan man få relativt billigt), og så bare have dit hdmi-kabel til tv. Så er dit værelse også støjfrit, når du arbejder der.
Avatar billede geogun Nybegynder
15. november 2012 - 18:35 #2
Du kan også købe en nætværks kort til din pc og så sætte den op til trådløst net ..

Men du slipper ikke for det lange HDMI kabel (dyrt) eller at flytte din pc
Avatar billede kimtheman Novice
17. november 2012 - 21:47 #3
For det første hvis denne løsning skal virke. Så kræver det du har sat en router til dit system.
Men dem kan man næsten få i nakken. Og måske endda du kender en der har en liggene som han ikke bruger mere.

Derefter kan du så købe dette:
http://www.guloggratis.dk/elektronik/andet/annonce/17521681-dvihdmi-kabel-stereo-phono-rca-min

Og så skal du have internettet ind til tv i stuen og det kører du igennem kontakten med f.eks. disse:
http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/d-link-powerline-av-500-adapter-starter-kit-dhp-501av-id-4604881.aspx?q=DHP-501AV

Så skulle den være der.
Avatar billede alanberg Praktikant
15. december 2012 - 09:17 #4
Jeg har tænkt at flytte min pc ind i stuen så kan jeg måske få det til at virke.
Jeg takker mange gange.
Alan Berg.
Avatar billede kimtheman Novice
15. december 2012 - 09:46 #5
Så beder du bare dem du vil give point for hjælpen om at ligge et svar som du derefter skal acceptere. At ligge et svar selv gør man kun hvis ingen der har hjulet skal have point eller slet ingen meldinger i tråden.
Avatar billede alanberg Praktikant
29. januar 2013 - 00:32 #6
Mange tak kimtheman.
I må undskylde men jeg har ikke haft tid før nu, men jeg vil flytte min PC ind i min stuen og du gav mig 2 adresser hvor jeg kan gå ind og læse mere om dette problem, dette kan jeg bruge og jeg vil gerne give dig de point jeg har lovet, men er ikke rigtigt inde i hvordan jeg giver dig dem.
Avatar billede kimtheman Novice
29. januar 2013 - 14:34 #7
Gør du ved at acceptere dette svar jeg ligger med denne besked.