Avatar billede edina Nybegynder
15. november 2012 - 21:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder i problemer

Hey

For at risse mit "problem" lidt op

Bruger microsoft manament 2008

Har en sql fil, som jeg har åbnet og rette nogen ting, hvilket var let nok.

Nu kommer problemet så, for enten skal jeg upload den rettet sql fil eller kan man
redigere direkte i den db som ligger hos udbyderen (surftown) på samme måde som når
jeg går ind i prg og åben filen?

For åbener jeg den op "lokalt" får jeg en let oversigt over indholdet, men online er der
117 kataloger og sub kataloger at kikke i..

Har  erfarming med mysql ;) men MSSQL er jo noget anderledes :)
håber nogen kan hjælpe mig
Avatar billede Syska Mester
15. november 2012 - 21:46 #2
Data bør være det samme om det så er offline, online, lokalt eller gemt under bordet.

Så forstår ikke helt hvad du mener ...

Gør som overstående link siger, så kan du forbinde til den eksterne MSSQL fra "Sql Server Management Studio 2008" som du har kaldt "microsoft manament 2008" hvilket jeg antager er en fejl.

Derefter kan du rette direkte i de forskellige tables i mssql ... ligesom du sikkert tidligere har gjort ved mysql
Avatar billede Syska Mester
15. november 2012 - 21:54 #3
Avatar billede edina Nybegynder
16. november 2012 - 12:36 #4
også svært at forklare :)

men når jeg åben den *.sql fil jeg har liggende, får jeg den her
her skærm, hvor jeg så har rettet i stien

http://dehulesider.dk/tmp/2.PNG

men når jeg så går online og "pejer" på den samme db får jeg den
her "folder view"

http://dehulesider.dk/tmp/3.PNG

og der ander jeg så ikke hvordan jeg får samme visning frem :)
Avatar billede Syska Mester
16. november 2012 - 13:17 #5
403 Forbidden

You are not allowed to access this page. Possible problems:
Missing index file
Misconfigured mod_rewrite settings in .htaccess
Authentication Failure
Incorrect file or folder permissions
Avatar billede edina Nybegynder
16. november 2012 - 13:33 #6
undeligt, trykket par gange så kom de :D
Avatar billede Syska Mester
16. november 2012 - 13:39 #7
Hmmmm, der mangler www, så virker siderne :-)
Avatar billede Syska Mester
16. november 2012 - 13:42 #8
Det ene er det script som opretter databasen og det i andet screen shot er selve databasen.

Kan se det er nopCommerce, så mon ikke de har et interface hvor du kan rette de ting du vil ... og det som bliver oprettet med scriptet er "default" data ... som så kan ændres via i deres admin interface.

Kan ikke lige se hvad og hvorfor du vil rette i den sql fil i stedet for at gøre det fra deres backend interface.
Avatar billede edina Nybegynder
16. november 2012 - 14:27 #9
jo rpoblemer er jeg har taget en backup, og vil test det på et andet domain før at jeg opgrader orginalen :) så hvis det er noget der går galt, mistet vi ikke hoved shoppen :)
Avatar billede Syska Mester
17. november 2012 - 12:46 #10
Er det så ikke bare at importere den backup og så rode med nye settings fra backenden?
Avatar billede edina Nybegynder
14. december 2012 - 00:21 #11
kommer ikke videre med det
Avatar billede Syska Mester
16. december 2012 - 18:43 #12
Hvis du ikke kommer med information er der ikke nogen der kan hjælpe. Alt hvad du skulle gøre er nævnt. At du så ikke har gjort det er ... Ja.

Trist at se folk tabe til simple it problemer fordi de ikke kommer med nok information.