Avatar billede Six Nybegynder
16. november 2012 - 14:50 Der er 1 løsning

2 netværksforbindelser - forskellige dns indstillinger

Hej eksperter

Kan det i windows 7 lade sig gøre at have 2 netværksforbindelser, men med forskellige dns settings?

Jeg har adgang til en amerikansk dns og vil derfor gerne have at jeg kan switche imellem den danske dns, og den amerikanske dns - uden at jeg skal ind i forskellige indstillinger og taste dns ind hver gang.

Jeg forestillede mig noget i stil med en kopi af den netværksforbindelse jeg har i forvejen, men hvor dns er ændret i kopien. Og så at kunne switche ved at disable originalen og enable den med amerikansk dns, men jeg har ikke kunne finde noget brugbart i min søgning på google og herinde desværre.
Avatar billede Six Nybegynder
16. november 2012 - 15:38 #1
Jeg fik hjælp til en løsning af en kammerat der har styr  på det netværkshalløj der :)

løsningen er 2 forskellige batfiler der ændrer dns on-the-fly:

Amerikansk dns settings filen:
netsh interface ip set dns "Local Area Connection" static 000.000.00.00(Dns adressen)
netsh interface ip add dns name="Local Area Connection" addr=000.000.00.00(Dns adressen)
pause

Tilbage til dhcp settings:
netsh interface ip set dns "Local Area Connection" dhcp
pause

Gem dem som 2 forskellige bat filer, og de skal køres som administrator for at det virker.