Avatar billede Lineandreasen Nybegynder
18. november 2012 - 13:01 Der er 5 kommentarer

Tre grafer i én med forskellig y-akse

Hej

Jeg vil gerne have hjælp til at udforme tre grafer i én, hvor x-aksen er den samme, men forskellig y-akser. Graferne skal ikke placeres i samme diagram men ovenpå hinanden (lodret).

Håber I forstår hvad jeg mener og har lyst til at hjælpe :-)

Mvh Line

Ps. hvis I evt ved hvordan man gør det på en mac, så sig endelig :) Ellers kan jeg også lave den på windows.
Avatar billede tbak Nybegynder
18. november 2012 - 13:35 #1
Hej Line
Det kan ikke gøres med én excel graf. Du kan have 2 forskellige Y-akser (højre og venstre)men ikke 3 hvor graferne skal står ovenpå hinanden. Der er du nødt til at lave 3 forskellige grafer, som godt kan have ens X-akser og så stable dem ovenpå hinanden. På de 2 grafer som du stabler ovenpå skal du så bare slette x-akse benævnelsen, så den ikke vises under grafen. På den måde kan du lave noget, der ligner det du gerne vil.
Avatar billede Lineandreasen Nybegynder
18. november 2012 - 13:44 #2
Jeg havde også tænkt på, at sidste udvej måtte være noget billedmanipulering i paint eller noget i den stil.
Men hvis der nu fandtes en funktion i excel, som kunne gøre det, så ville det jo være nemmest.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede Lineandreasen Nybegynder
18. november 2012 - 13:46 #3
:-)
Avatar billede tbak Nybegynder
18. november 2012 - 13:47 #4
Selv tak!
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2012 - 15:39 #5
Hvad er formålet, hvis man må spørge?