Avatar billede oppes Seniormester
20. november 2012 - 21:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win 8- win 7

Jeg har opgradet fra win 7til win 8pro,
hardisken er delt til flere partitioner- så jeg vil vide om det var muligt at installere win 7 på en tom partition og køre den uden win 8, fordi min kone vil ikke ha noget med win 8 at gøre.
hvis det kan gøres, så hvordan. Altså D:drevet er tom og er ca. 350 GB, og jeg har dvd' n win 7 - 64
Avatar billede Blueeyez Mester
20. november 2012 - 22:21 #1
Skal windows 8 blive på systemet eller fjernes helt? Hvis det skal blive så ja, du kan lave en dual boot: http://www.pcworld.com/article/2012070/how-to-dual-boot-windows-8-and-windows-7.html

Men hvis windows 8 skal væk, så formater den og start på en frisk..

Jeg vil lige påpege at du kan lave fejl når du vil lave dual boot så sørg for at have en backup af alt der er vigtigt på den (Altså det du ikke vil miste)
Avatar billede oppes Seniormester
21. november 2012 - 00:13 #2
jag vil beholde win 8 endnu og se om jeg kan vænne mig til det.
Vil det sige at jeg kan ha win 8 på C.drev og win 7 på D:drev ....eller?
Den link www.pcworld-com - får jeg ikke så meget ud af ,fordi den er på engelsk.
Og skal jeg starte hele processen fra starten.Altså installere win 8 på nyt og så win 7?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2012 - 09:57 #3
Hvis ikke Microsoft har lavet om på deres hieraki skal du først installere Windows 7 for derefter at kunne installere Windows 8 på et andet drev.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2012 - 10:05 #4
Sådan har jeg prøvekørt Win 8
http://gratisupload.dk/vis_billede/687587/
Avatar billede Blueeyez Mester
21. november 2012 - 12:17 #5
#2 Jeg ved ikke om det bliver til C: og D: jeg har altid haft begge systemer på C: når jeg har haft lavet dual boot.. engang endte jeg med og få det på C: og D: men jeg skal ikke lige kunne sige hvordan jeg har gjort, kører ikke med dual boot mere da jeg finder det upraktisk i længden så mit bedste bud er at starte forfra og du kan smide linket i translate.google.com og få det hele lavet om til dansk ;)
Avatar billede matcho Nybegynder
21. november 2012 - 15:23 #6
Du skriver du har opgraderet til W8 det er vel ikke den W7 du vil instal igen for det må eller kan man ikke.
Når man kører dual boot så vil det styre program  man er inde på altid blive ændret til C.
Jeg har engang installeret Win xp på en W7 maskine,så kunne jeg ikke boote op på W7,men så satte jeg W7dvden i gik i bios satte den til og boote fra cd rom lige som jeg ville instal og lavede en opstarts reparation det virker.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2012 - 18:07 #7
mit bedste bud er www.eksperten.dk/guide/1503 :-)
Avatar billede oppes Seniormester
05. december 2012 - 10:40 #8
Tak til alle! Svar!
Avatar billede matcho Nybegynder
05. december 2012 - 11:44 #9
ok.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. december 2012 - 12:10 #10
Hvad blev din løsning?
Avatar billede oppes Seniormester
13. december 2012 - 23:10 #11
jweg har ikke installerert win 7 men kører på win8 pro endnu e snart tror jeg at jeg sletterwin 8 og går tilbage til win 7.
men tilsvidere prøver jeg finde ud af win 8.
Er der ikke flere svar?