Avatar billede casmic Novice
23. november 2012 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tillægsspørgsmål til Lopslag og hvis

Hvis man skal kopiere nedenstående formel ud i 50 kolonner, kan man så få kolonne opslagsnummeret til at skife automatisk. Altså hvis formelen kopieres fra A10 til A11, skal formlen ændres fra denne:

=HVIS(ER.TOM(LOPSLAG($A4;Kunde!$C:$ER;13;FALSK));"";LOPSLAG($A4;Kunde!$C:$ER;13;FALSK))

til denne:

=HVIS(ER.TOM(LOPSLAG($A4;Kunde!$C:$ER;14;FALSK));"";LOPSLAG($A4;Kunde!$C:$ER;14;FALSK))
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
23. november 2012 - 13:21 #1
Det mener jeg ikke lige umiddelbart.

Så skal du skrive 1 til 50 i eks. B1 til B50.

Og så referere sådan: =HVIS(ER.TOM(LOPSLAG($A4;Kunde!$C:$ER;B1;FALSK));"";LOPSLAG($A4;Kunde!$C:$ER;B1;FALSK))

Og når du kopierer ned, så vil den jo naturligvis ændre sig :-)
Avatar billede casmic Novice
23. november 2012 - 13:31 #2
Super, tak for hjælpen :-)
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
23. november 2012 - 13:36 #3
Det var så lidt :)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2012 - 14:34 #4
Du kan sagtens få kolonnenummeret til at skifte automatisk:

=HVIS(ER.TOM(LOPSLAG($A4;Kunde!$C1:$ER1000;KOLONNE(M:M);FALSK));"";LOPSLAG($A4;Kunde!$C1:$ER1000;KOLONNE(M:M);FALSK))

Hans
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2012 - 14:37 #5
Jeg prøver igen (med forhåbentligt hele formlen).

=HVIS(ER.TOM(LOPSLAG($A4;Kunde!$C1:$P13;KOLONNE(M:M);FALSK));"";
LOPSLAG($A4;Kunde!$C1:$P13;KOLONNE(M:M);FALSK))