Avatar billede Redecker Nybegynder
23. november 2012 - 21:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tilsluttes en blu-ray afspiller til et højtalersæt

Hej eksperter.

Jeg overvejer at købe dette højtalersæt: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=436664

I forvejen har jeg et alm. sorround sound system med tilhørerne blu-ray afspiller.

Jeg vil derfor høre jer, hvordan jeg tilslutter en blu-ray afspiller til de evt. nye højtalere ?

Skal man bruge en forstærker/reseiver eller hvordan fungere det ?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2012 - 21:45 #1
Da det kun er subwooferen der er aktiv (260 watt) kommer du ikke udenom at have en forstærker til at drive de andre højttalere, som du gør i dit surround system.
I nogle systemer ligger disse forstærkere i subwooferen, men det er ikke tilfældet her.
Hvilket surround system har du i forvejen?
Avatar billede Redecker Nybegynder
23. november 2012 - 21:48 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2012 - 22:02 #3
Kender ikke lige dit system, men har du 230 volt til alle højttalere(aktive højttalere), eller er de koblet på subwooferen?
Jeg fornemmer der er noget trådløst med overførsel af lyden, men forstærkningen skal komme et sted fra, og den forstærkning er der ikke i det sæt du spørger om i indlægget.
Avatar billede Redecker Nybegynder
23. november 2012 - 22:14 #4
Er koblet til subwooferen og anlægget, så 2 gange volt og jo der er trådløs overførsel af lyd.

Men kender du til højtalerne, eller kan du vurdere kvaliteten af lyd ud fra de oplysninger der står om dem ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 07:38 #5
Man kan normalt ikke vurdere en højttaler uden at høre den, og vil anbefale man hører, før man køber. Ved en søgning har jag dog fundet en privat og en anden review på det:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90393&title=jamo-s606-hcs-3-vs-6
http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/jamo-s606-hcs-6-99406/review
Skal du bruge sættet også til musik, skal du dog være mere kritisk med hvor god kvaliteten af lyden er. Til film er kvaliteten ikke helt så vigtig efter min mening, da det mere er den samlede virkning af billede og lyd der skal gå op i en enhed. Der føler jeg ikke at det er helt så vigtigt at højttalerne spiller 100% ren lyd.
Avatar billede Redecker Nybegynder
24. november 2012 - 11:07 #6
Ok, tak.

Men hvordan helt konkret, skal det tilsluttes ?

Du nævner en forstærker, men hvilken én og hvordan fungere det ?

Er vant til at købe de 'samlede' sæt, så er lidt på bar bund.

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 15:30 #7
Du skal have en surround forstærker/reciever som du kobler højttalerne til.
Bag på er der så udgange til 2 stk front højttalere og 2 stk bag bag højttalere. Derudover er der en til center højttaleren, og du skal bruge en udgang til subwoofer også. Men denne skal være en linie udgang da subwooferen har indbygget forstærkning.
Men hvilket mærke du skal købe kan jeg ikke anbefale da jeg ikke selv har surround. Men skulle jeg købe det ville jeg kontakte Hifi Klubben for at købe, og det ville sandsynligvis blive et Nad produkt, som jeg har god erfaring med.
Held og lykke med det:-)
Avatar billede Redecker Nybegynder
24. november 2012 - 15:51 #8
Tak for svar. Det var, hvad jeg søgte. - Du må gerne sende en svar-besked :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2012 - 15:56 #9
Jamen det gør jeg så.
God weekend til dig :-)