Avatar billede suha Juniormester
11. august 2001 - 00:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle Studio DC10 Plus - kan ikke capture fra videobåndoptager

Jeg er lige begyndt at bruge mit Studio DC10 kort og det virker tilsyneladende perfekt, jeg kan captura fra video 8 og lave film, men nu vil jeg igang med gamle film fra min videobåndoptager (VHS).Jeg mener, at jeg har indstillet Studio DC10 kortet rigtigt til VHS-video, men der er hverken lyd og billedet er sort. Jeg bruger sikkert et forkert kabel? jeg bruger det samme, som når vi ser film fra tv-out og ind ind i tv\'et. Jeg ved, at mit eurostik i båndoptageren virker. Er der nogen, som an fortælle mig, hvor fejlen ligger?
Et lile spørgsmål til. Når jeg capturer fra video 8, kan jeg ikke regulere lyden, hverken styrke eller til siden?
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
11. august 2001 - 00:59 #1
Det kan måske godt være fordi du bruger det forkert kabel. Da, jeg startede med at bruge mit DC 10+ kort, havde jeg det samme problem. Der kom ingen farver på, kun sort/hvid, dog var der lyd på. Så gik jeg ned til computerforhandleren og spurgte hvad der var galg. Han sagde , at jeg brugte det forkert kabel. Jeg skulel bruge et vhs kabel. Jeg havde også stilelt videon til vhs, og ike Suoer-Vhs. Så købte jeg så sådan et kabel. Så gik det hele.
Jeg ved ikke om du allerede ved det, men du skal tænke på at lyd og billed, ikke har noget med hinanden at gøre. Du skal også have et minijack stik der kan løbe ind i din lydindgang på din pc.
Avatar billede suha Juniormester
11. august 2001 - 13:41 #2
Tak for forslaget til nyt kabel. Du kunne ikke fortælle mig, præcis hvad kablet hedder, så jeg er sikker på, at det er det rigtige jeg køber?
Mit nuværende kabel er: Kabel S-video+lyd out T/scarttv.
Når du capture, kan du så regulere lyden? eller gør du det ved efterredigering?
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
11. august 2001 - 21:41 #3
Så tror jeg du skal have fat i et Vhs kabel. Det er nok fordi din video ikke er en Super-VHS video. Tjæk lige om det er det. Hvis det er det kan jeg ikke sige dig hvad du skal gøre men, hvis det ikek er, så køb et VHS kabel + et lydkabel.
Avatar billede suha Juniormester
11. august 2001 - 22:12 #4
Takker endnu engang for din hjælpsomhed. Min video er en nyere Phillips VR 675, VHS med et Scart-stik, så jeg må nok spørge edb-butikken på mandag. Jeg skriver tilbage når jeg har fundet ud af noget nyt.
Avatar billede suha Juniormester
07. september 2001 - 23:21 #5
Jeg har fået det hele til at virke nu. Min video er en VHS og jeg skulle have 2 forskellige adaptere (ind og ud), så nu glæder jeg mig til at komme igang.