Avatar billede davidp1000 Nybegynder
03. december 2012 - 20:54 Der er 3 kommentarer

Error 43 disk problem

Jeg har en harddisk der kommer fra en mac, med filsystemet HFSJ.
jeg sidder på en PC.
Hver eneste gang jeg prøver at åbne en fil siger den:
Error -43 a file could not be found.

Jeg har macdrive på computeren, og kan sagtens se alle filer, og jeg kan se at harddisken er næsten fuld.
Filerne fylder altså noget hver for sig.
Jeg har forsøgt på flere computere, men samme fejl hver gang.

Jeg bruger:
Windows 7 64bit
HP Z800
Intel Xeon x5650 2,67
Nvidia Quadro 4000
12 mb ram
service pack 1

Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe. Og jeg kan ikke bruge frasen "så åben den på en mac" for jeg skal bruge filerne på en pc.

VH
David
Avatar billede BlasterMeyer Nybegynder
05. december 2012 - 11:58 #1
Hej David.

Jeg vil mene, at dit problem er, at disken er formateret i HFS filsystem og dette er Windows bestemt ikke glad for. Så vidt jeg kan se, kan man dog downloade nogle programmer, så du kan få daten tilgængelig på din PC, se link:

http://www.macbreaker.com/2012/02/access-mac-os-x-partition-from-windows.html

Her er også et link hvor de skriver noget om hvad man kan gøre, hvis man vil dele en disk mellem PC og MAC:

http://www.pcworld.com/article/250431/how_to_share_an_external_drive_between_a_mac_and_a_pc.html

Hvis du vil have disken til at sidde permanent i din PC, vil jeg mene, at du skal formatere den til NTFS, så snart du har fået taget et backup af disken.

Håber det hjalp.
Avatar billede davidp1000 Nybegynder
05. december 2012 - 20:33 #2
Nu kender jeg ikke macbreaker... men tænker det vel fungere ligesom macdrive. Jeg prøver i morgen på jobbet og ser om det virker
Avatar billede davidp1000 Nybegynder
01. februar 2013 - 12:19 #3
Hej

Jeg har fået det løst ved at kopiere diskens indhold over på en pc disk