Avatar billede ole_hj Juniormester
05. december 2012 - 20:15 Der er 2 kommentarer

Global Variable SerialPort && WriteLine

Hej Eksperter

Jeg har brug for lidt hjælp i c++, jeg har ikke den store kendskab til at sproget, idet at vi indtil videre arbejder i C.

Problemet er at funktionen WriteLine skal bruges til at  sende en værdi til en Arduinoen. Koden er skrevet i C og kommunikationen med arduinonen er skrevet i C++. Det kan ikke lade sig gøre fordi koden ikke er global.

Koden jeg har forsøgt at sætte sammen ser således ud:

ref class Global(int x)
{

    static SerialPort^ arduino = gcnew SerialPort("COM3", baudRate);
    // open port

        arduino->Open();

        arduino->WriteLine(x);
};

Meningen er at der via en funktion sendes et heltal, til denne globale funktion som så sender værdien til arduinoen.

Tak på forhånd
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2012 - 20:24 #1
det der ligner noget ukorrekt C++/CLI men C++/CLI og Arduino????
Avatar billede ole_hj Juniormester
05. december 2012 - 21:12 #2
Ja, det er også rigtigt, men hvordan gør jeg sådan at jeg kan skrive arduino->WriteLine(); i c koden, udenfor main?