Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. december 2012 - 16:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Simpelt Program til foto/tegning

Hej eksperter,
Prøver lige om I har en ide...
Jeg kunne godt tænke mig et program, som er rimeligt simpel at gå til. Jeg skal ikke kunne redigere selve billederne, men indsætte dem i en "skabelon/tom side".
Hvis man f.eks. åbner en "tom side", og så kan trække billederne ind og flytte dem rundt efter behag, og selvfølgelig kan gemme filen. Jeg have et program der hed Windows Draw engang, men synes ikke det findes mere.
Vil lave nogle fodboldkort, og kunne sætte fotos af drengene..
Måske en forstår hvad jeg gerne vil ;-)
vh
thjoe
Avatar billede perhol Seniormester
07. december 2012 - 16:19 #1
Bruger privat Microsoft Publisher til den slags formål.
Microsoft Word eller LibreOffice Writer kan også anvendes med en passende skabelon.
I alle tilfælde skal fotoet tilpasse til den ønskede størrelse, men det er nemt i alle 3 programmer.
F.eks. laver jeg personalebilleder på min arbejdsplads (botilbud) i Word. Jeg bruger en simpel skabelon med rammer til foto og navn, plads til 4 på hver side.
Jeg kan forestille mig at du har brug for lidt mere tekst end jeg har.
Kan du beskrive hvordan de 'fodboldkort' skal se ud og målene på dem.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
07. december 2012 - 16:38 #2
Nå.. Ja..måske er Publisher løsningen.. Den havde jeg ikke tænkt på. Fodboldkortene skal være ca. 9cm i højde og 6 cm. i bredden.
Indeholdende foto af spiller, logo på klub, spillerens navn.
Avatar billede perhol Seniormester
07. december 2012 - 16:56 #3
Da jeg lavede det i Word, lavede jeg bare en ramme med streg i punkteret svag grå i den ønskede størrelse. Så havde jeg noget at klippe efter.
Inden i den placerede jeg en tekstramme til navnet.
Det er ret simpelt at lave.
08. december 2012 - 10:26 #4
Install
http://picasa.google.com/
og bruge editoren derfra ...

Der er MANGE muligheder ...
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 01:38 #5
openoffice ?
www.openoffice.org
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
26. december 2012 - 14:40 #6
1000 tak for svarene. Jeg lavede det i publisher... Men lækkert med de andre svar, som også kan bruges.... Super.
Smid I andre gerne svar så points kan uddeles.. Og endnu engang tak for jeres brugbare svar.
Avatar billede perhol Seniormester
26. december 2012 - 15:43 #7
:-)