Avatar billede yaris Praktikant
13. december 2012 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre farve i et søjlediagram når en bestemt værdi er nået

Ændre farve i et søjlediagram når en bestemt værdi er nået. Kan man ændre farve i et søjlediagram når en bestemt værdi er opnået værdien er angivet som mål og er vist som en kurve på tværs af søjlerne altså hvis en værdi er over målet sa skal den blive grøn og hvis den er under så skal den blive rød
Avatar billede finb Ekspert
13. december 2012 - 19:30 #1
Det er vist først fra Excel 2012
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 06:20 #2
Hvis det er den enkelte søjle du mener, der skal have en anden farve når en værdi er opnået, så kan det lade sig gøre, hvis du er indstillet på at bruge en HVIS-konstruktion og to dataserier.

Hans
Avatar billede yaris Praktikant
14. december 2012 - 23:04 #3
Jeg havde også speguleret i den retning eventuelt med et par makroer og så håber jeg at man han få en hvis funktion til atstarte en makro eller lyder det helt usansynligt
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 23:58 #4
Jeg arbejder ikke med makroer i situationer hvor opgaven kan løses uden.

Hvis du har for eksempel:

i A1:A10 og du ønsker at lave et søjlediagram hvor søjler for værdier mindre end eller lig med 10 skal have én farve og over 10 en anden farve, så gør følgende:

I B1: =HVIS(A1<=10;A1;IKKE.TILGÆNGELIG())
I C1: =HVIS(A1>10;A1;IKKE.TILGÆNGELIG())

Marker B1:C1 og træk i fyldhåndtaget ned til og med række 10.
Marker herefter B1:C10 og indsæt søjlediagram.

Hans
Avatar billede yaris Praktikant
22. december 2012 - 16:35 #5
Hej undslyle den lange reaktions tid det diagram jeg roder med er et hvor der er 52 søjler og en kurve der angiver målet og så skulle søjlerne skifte farve fra rød til grøn når de paserer målet
Avatar billede yaris Praktikant
03. januar 2013 - 14:13 #6
Hej dkhanknu smid et svar og få dine points med lidt modifiseringer virkede det fint. Så takker for det og godt nytår
og undskyld den lange reaktionstid
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2013 - 14:53 #7
OK.
Hans