Avatar billede 0ffline Nybegynder
18. december 2012 - 10:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gøre breadcrumb link inaktiv med css

Er det muligt at gøre et link inaktiv med css - så Produkter vises som alm. tekst istedetfor et aktivt link?

<div class="page level-1" itemtype="http://data-vocabulary.org/Breadcrumb" itemscope="">
<a itemprop="url" title="Produkter" href="/produkter/">
<span itemprop="title">Produkter</span>
</a>
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2012 - 12:39 #1
<ole>

Nej, det ville ikke give mening. CSS vedrører styling af elementer - ikke funktionalitet  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede 0ffline Nybegynder
19. december 2012 - 08:32 #2
Skulle det så ikke være muligt at skjule bare det ene menupunkt / link fra navigationslinjen med noget alá ..

.itemprop.produkter {
display: none;
}

eller

#breadcrumb.itemprop.title-produkter {
display:none;
Avatar billede 0ffline Nybegynder
19. december 2012 - 08:38 #3
Sådan ser navigationen ud  -

<div id="BreadCrumbInner">
<span class="nav">Navigation</span>
<span class="colon">:</span>
<div class="pages">
<div class="page level-0" itemtype="http://data-vocabulary.org/Breadcrumb" itemscope="">
<a itemprop="url" title="UNDER OPBYGNING" href="/">
<span itemprop="title">Forside</span>
</a>
<span class="raquo">»</span>
</div>
<div class="page level-1" itemtype="http://data-vocabulary.org/Breadcrumb" itemscope="">
<a itemprop="url" title="Produkter" href="/produkter/">
<span itemprop="title">Produkter</span>
</a>
Avatar billede olebole Juniormester
19. december 2012 - 12:47 #4
Der er ikke en valid HTML-attribut, som hedder itemprop - og i øvrigt heller ikke itemtype - så koden er i udgangspunktet ikke valid HTML. Hvis det var mig, ville jeg finde en breadcrumb kode, der overholder standarderne  =)

Du kan bruge elementets klassenavn som selector og gemme det med:

.level-1 {
    display: none
}

- men en valid HTML-kode er som sagt langt at foretrække  =)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
20. december 2012 - 09:11 #5
Så simpelt, og lige foran næsen hele tiden -
Tak for hjælp og svar olebole ...

Regnede egentligt med at når man betalte for proshop hos Wannafind, at man i det mindste fik valid HTML-kode.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
20. december 2012 - 09:14 #6
Eksperten har forandret sig meget siden jeg var her sidst -hvordan giver jeg points :/
Avatar billede 0ffline Nybegynder
20. december 2012 - 09:15 #7
erhhh ... okay - læg et svar olebole :P
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2012 - 18:28 #8
Hehe ... jeg samler ikke point. Du lægger bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes ... men selvtak og tak for tilbudet  *o)