Avatar billede hornbech Praktikant
22. december 2012 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bulguard eller F-secure

Hvilken antivirus/firewall/spamfigter skal jeg vælge.

Slaget står mellem Bulguard eller F-secure.
F-secure har jeg brugt før. skal nu vælge på ny

Gerne en begrundelse for jeres valg.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2012 - 15:52 #1
Hvis du har været tilfreds med F-secure, ser jeg ingen grund til skifte.
Jeg bruger selv F-secure, og er helt tilfreds.....
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
22. december 2012 - 16:10 #2
Jeg vil nok altid vælge F-Secure.

Min oplevelse er dels, at Bullguard bruger for meget computerkraft og derudover blokerer for en masse som den ikke burde, fx IE.

Derudover har F-Secure haft bedre score i (næsten) samtlige test jeg har set af antivirus-programmer, fx nedenfor.

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/sepoct-2012/

Men de er dog begge ofte i top-5/10, så det handler nok også din personlig præference.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 14:49 #3
Min oplevelse er dels, at Bullguard bruger for meget computerkraft og derudover blokerer for en masse som den ikke burde, fx IE.

Hvad ovennævnte angår, må det være noget på din computer, der gør udslaget. Jeg har brugt Bullguard Internet Security i et godt stykke tid, og har ikke oplevet ovennævnte problemer.
Det kan købet billigt i spywarefri.dk webshop.
http://spywarefri-shop.dk/

Bullguard
http://www.av-test.org/no_cache/en/tests/test-reports/?tx_avtestreports_pi1%5Breport_no%5D=123661
F security
http://www.av-test.org/no_cache/en/tests/test-reports/?tx_avtestreports_pi1%5Breport_no%5D=123621

F-Security og BG ifølge AV test.

Average slow-down of the computer by the security software in daily use............. 5/10
False detections...... 4
False warnings........ 1
False blockings....... 1
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
23. december 2012 - 15:13 #4
Det er nu ikke(kun) min computer, som det opleves på. Dels kan du også på bullguards egen hjemmeside under support se følgende:

"If you feel that BullGuard is slowing down your computer, there are settings that you can manipulate to improve the speed of your computer.
Please note that most of these changes will result in less security. This is the trade-off between speed and security that will always exist"

Derudover fremgår det af samme links som du henviser til, at F-Secure overgår Bullguard på alle andre punkter.

Og endelig, så må du gerne nøjes med adressere spørgeren og svare på dennes spørgsmål om hvorfor Bullguard skal vælges frem for F-Secure, og ikke rette din kommentar imod mig.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 19:58 #5
Nu bliver jeg jo nød til at adressere et svar til din kommentar om mit indlæg, der er ikke noget nyt i at man kan indstille sikkerheds niveau på et hver sikkerhedsprogram, og som følge deraf mangelene sikkerhed, men mere optimal computer.

Jeg sammenlignede de to programmere funktionalitet, da du havde en kommentar til dette. Det svinger jo op og ned, med hvem der ligger i toppen på AV test hjemmeside.
Avatar billede hornbech Praktikant
09. januar 2013 - 09:23 #6
Hvis i alle kommer med et svar, så får i point.
Jeg har valgt at fortsat bruge F-secure, så i har egentlig bekræftet mit valg.
Tak alle sammen
Avatar billede vejmand Juniormester
09. januar 2013 - 09:36 #7
Velbekomme......
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
09. januar 2013 - 14:33 #8
God fornøjelse med det.