Avatar billede johnnysen Nybegynder
23. december 2012 - 09:15 Der er 10 kommentarer

Hvordan får jeg windows 8 igen

Har ledt og ledt..men ikke fundet :-)

Jeg havde Windows 7 Ultimate, derefter opgraderede jeg til Windows 8. det gik fint i et par måneder, indtil jeg hade fået installeret så meget skidt på min pc (igen) at den trængte til en formatering.
Det har jeg så gjort. installeret Win 7 igen aktiveret...men hvor kan jeg finde installationsfilen igen ???
Da jeg opgraderede til 8 første gang var det via opgraderings assistenten jo. Jeg har en rigtig serial liggende men mangler inst. filen ?????
vh johnny
Avatar billede johnnysen Nybegynder
23. december 2012 - 09:23 #1
Fandt selv løsningen, jeg må være tæt på senile, eller i det mindste altsheimer deligt, havde inst på en usb stick. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 09:25 #2
Du kan ikke hvis du gennemfører herfra, og skriver din nøgle når du skal?
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/upgrade-to-windows-8
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 09:28 #3
Nå ok.
Hvis andre har kommet i din situation uden at have filen, må der godt skrives om man kan gennemføre #2 og det virker.
Har ikke selv win 8 så ved ikke om det virker.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2012 - 09:34 #4
der var eller en app (skift PC-indstillinger) under Generelt: 'Fjern alt og geninstaller windows'
Bare til fremtidig brug.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/buy kan du ikke bare køre opgraderingsassistenten en gang til, og undervejs sige, at du har en licens?
Avatar billede johnnysen Nybegynder
23. december 2012 - 10:14 #5
#2 nej opgraderings assistenten giver ikke mulighed for andet end at købe produktet igen, der er ikke en "jeg har allerede en nøgle" mulighed.
Selv om problemet er løst for mig vil jeg godt give #3 ret i at det kunne være godt at finde en løsning hvis man ikke har gemt inst filerne, til hjælp for fremtidige brugere.

vh johnny
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 12:13 #6
#4 og #5 tak for info.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 15:08 #7
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 15:15 #8
#1 Det kommer jo hel an på hvordan windows ligger på en USB nøgle.
Ligger den der bare uden nogen bootfil, kan der ikke installeres derfra, men er den lavet med bootfil kører det bare.

Men eller kan indholdet fra USB nøglen lægges ind på harddisken, hvorefter der kan laves en Iso fil, som derefter kan brændes til en boot DVD.
Avatar billede johnnysen Nybegynder
24. december 2012 - 00:56 #9
Gammelmand

Dit svar i tråd 7 var lige det jeg ledte efter. Dog skal man være opmærksom på at det kun fungerer på en eksisterende og kørende vers. af Win 8. Man må ikke formatere først.

Vh johnny
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2012 - 13:32 #10
Ok, så lægger du bare selv et svar og lukker:)