Avatar billede qub- Novice
23. december 2012 - 14:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

GratisDNS -> site5 website

Hej eksperter..
Jeg har købt mig et webhotel hos site5, og skal nu ha mit domæne forwarded til webhotellet..

Jeg har prøvet at tilføje dns.site5.com og dns2.site5.com til min nameserver som site5 foreskriver jeg skal..
Men domæne virker stadig ikke..
Så har jeg prøvet at tilføje en a-record, men det virker stadig ikke..
Jeg har lavet følgende test: http://www.intodns.com/bangkoktailorreviews.com
og får nogle fejl - men er ikke sikker på hvad disse fejl betyder eller hvad jeg skal ha ændret.

Lidt info fra testen:

NS records from your nameservers    NS records got from your nameservers listed at the parent NS are:

ns1.gratisdns.dk  ['109.238.48.13']  [TTL=43200]
ns4.gratisdns.dk  ['87.73.3.3']  [TTL=43200]
ns5.gratisdns.dk  ['85.17.221.46']  [TTL=43200]
dns2.site5.com  ['74.53.6.38']  [TTL=43200]
dns.site5.com  ['74.53.4.134']  [TTL=43200]
ns3.gratisdns.dk  ['194.0.2.6']  [TTL=43200]
ns2.gratisdns.dk  ['208.43.238.42']  [TTL=43200]

Missing nameservers reported by parent    FAIL: The following nameservers are listed at your nameservers as nameservers for your domain, but are not listed at the parent nameservers (see RFC2181 5.4.1). You need to make sure that these nameservers are working.If they are not working ok, you may have problems!
dns.site5.com
dns2.site5.com

MX Records    Oh well, I did not detect any MX records so you probably don't have any and if you know you should have then they may be missing at your nameservers!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. december 2012 - 17:04 #1
Hej.

  Først, drop de to navneservere fra Site5 - jeg ser ikke umiddelbart, hvad gacn de skulle gøre i denne sammenhæng. Hvad står der i din a-record? Er dit site ellers kørende? Kan det tilgås direkte på IP# eller skal der en hostheader med?

De bedste hilsner
Avatar billede qub- Novice
23. december 2012 - 17:30 #2
Okai, det var bare fordi site5 skrev at det bare var dem jeg skulle smide ind, og så ville det virke...

Mit site er fint kørende, og jeg kan tilgå siden via: http://108.174.147.28/~bangkokt/

Min A-record ser således ud:
*.bangkoktailorreviews.com    108.174.147.28    43200
www.bangkoktailorreviews.com    108.174.147.28    43200
localhost.bangkoktailorreviews.com    127.0.0.1    43200
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. december 2012 - 18:44 #3
Hej igen.

  Det vil også gå galt. Når din a-record peger på din udbyders "root" på IP#108.174.147.28, vil det blot være den, der bliver præsenteret.
  Du skal have en URL-forward i stedet, der peger på hele URL'en til din egen "root", altså [http://108.174.147.28/~bangkokt/]

/Carsten
Avatar billede qub- Novice
23. december 2012 - 21:04 #4
Jamen det har jeg så prøvet nu..

Og nå jeg så går ind på www.bangkoktailorreviews.com hopper den automatisk over på: http://http//108.174.147.28/~bangkokt/
med det samme

Men det er jo ikke det den skal gøre? Den skal jo gerne køre det hele over mit domæne, og så man kan se ip eller noget...???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. december 2012 - 11:12 #5
Du må jo have et [HTTP://] for meget i din record???
Avatar billede qub- Novice
24. december 2012 - 11:43 #6
Nej, jeg skrev bare forkert herinde..

Den forwardede fint -> men den skal jo ik ændre sig til http://108.174.147.28/~bangkokt/

Men den skal blive på bangkoktailorreviews.com, og køre hjemmesiden igennem det
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. december 2012 - 13:05 #7
Hvis du skal have det til at fungere med et alias, er du nød til at være sikker på at din udbyder har sat den rigtige hostheader på dit site?
Avatar billede qub- Novice
25. december 2012 - 13:48 #8
Nå jeg har fået det til at virke nu..
Dog ikke med din løsning som sådan - url forwarding virkede som url forward skulle, men var ikke det jeg skulle bruge..

Jeg endte istedet ud med at tilføje en enkelt A-Record linket til ip'en fra site5.
Samt en Cname, der tar sig af alle alias'es..
Og så fik jeg ændret, så der i nameservers kun var de 2 fra site5..

Men det virker altså nu..
Og tak fordi du gad tage dig tid til at hjælpe..

Du er velkommen til at smide et svar, så får du points..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. december 2012 - 17:20 #9
Godt du kom i mål. DNS kan være noget stads, især hvis man ikke har direkte kontrol over både webserver og navneserver. Men super at det spiller nu, så alt held med anmeldelserne.

De bedste hilsner