Avatar billede marcussen1 Nybegynder
23. december 2012 - 21:44 Der er 7 kommentarer

For mange ekstra programmer med preinst. OS

Har købt stationær PC med preinstalleret Windows 7. Det indeholder utroligt mange programmer, jeg ikke er intereseret i. Er det  muligt at undgå alle disse programmer, når man geninstallerer Win 7?
Mvh
Niels
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. december 2012 - 22:22 #1
Om det er muligt at undgå under installation ved jeg ikke, jeg tror det ikke.
Men der er en mulighed for helt at få fjernet alt det "crap"
som du ikke ønsker med decrapifier
http://www.pcdecrapifier.com/
Avatar billede poko1 Ekspert
23. december 2012 - 22:31 #2
Du kan få at vide hvordan du fjerner alle disse!(Point ude: 1.320)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 23:09 #3
#1 Har set på en af de recovery cd skiver der fulgte med pc at man på en Xp installtion kunne vælge om det hele skulle med eller kun Windows skulle installeres.
Det var før man selv skulle lave dem.
Jeg har selv lavet en gendannelses cd til min pc her, men har opgraderet til xp pro senere, så jeg har aldrig brugt den.
Men i dette tilfælde her tror jeg kun der kun en måde at gøre det på som jeg ser det.

Lån en Windows 7 dvd der er magen til den version som din pc kører med,og installer med den. Når den spørger om produktnøglen skriver du den der hører til din pc.
Du vil nu kun have en ren Windows installation, og skal herefter installere antivirus, hente opdateringer mm.
Men lav nu lige dine genoprettelses dvd'er før du går i gang med det, så du også har disse.
Avatar billede marcussen1 Nybegynder
24. december 2012 - 13:36 #4
xp professional
Til den PC jeg har købt med preinst. OS, skal man selv brænde genoprettelsesdiske, derfor har jeg ingen produktnøgle.
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. december 2012 - 14:20 #5
Under normale omstændigheder, vil jeg tro at de maskiner der automatisk installerer systemet ved første start, bruger en unatended installation.
Det vil sige den spørger om de få ting du skal svare på, derefter ligger det i scriptet(svar filen, jeg kan ikke huske typen) hvad der skal installeres.

Hvis det er tilfældet, og jeg ved det ikke da jeg altid selv har bygget mine maskiner selv.
Men hvis det er tilfældet.

Så er der kun en udvej, hiv harddisken ud før du tænder for maskinen første gang.
Tilslut harddisken via USB eller anden port, find svar filen ret det du ikke ønsker med i installationen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 15:14 #6
Du skal da have en nøgle??
Se bagpå maskinen om der ikke sidder et klistermærke med nøglen
Avatar billede marcussen1 Nybegynder
05. februar 2013 - 20:47 #7
Det må jeg prøve.
Undskyld den lange ventetid på mit sva
Mvh
Niels