Avatar billede henrik_40 Juniormester
26. december 2012 - 10:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

starte script

Hejsa
Styresystem: Fedora

Jeg vil gerne køre et simpelt script, som mounter og binder et katalog, op ved computerens start.

script

[root@dhcppc100 init.d]# cat mount.sh
#! /bin/bash

mount --bind /home/eva/Vingen/ /var/ftp/Bestyrelse/

Jeg har prøvet flg. som IKKE virker:
1) lægge scriptet mount.sh i /etc/rc.d/init.d/

2) lave et symbolic link, kaldet ftpmount, til både rc5 og rc6
ln -s /etc/rc.d/init.d/mount.sh ftpmount

/etc/rc6.d har flg. fil:
lrwxrwxrwx 1 root root 25 26 dec 10:02 ../rc6.d/ftpmount -> /etc/rc.d/init.d/mount.sh

genstarter med init 6, og får IKKE bindet /var/ftp/Bestyrelse

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede mfalck Praktikant
27. december 2012 - 09:30 #1
det kan være at den ikke kan finde mount programmet så prøv evt at skrive hele stien til mount.

Ellers kan du også skrive i dit script:

mount --bind /home/eva/Vingen/ /var/ftp/Bestyrelse/ >>/tmp/ftpmount.txt 2>> /tmp/ftpmount.err

(i een linje)

Når du har genstartet vil der ligge to filer i /tmp. ftpmount.txt vil indeholde oplysninger mens ftpmount.err vil indeholde fejlbeskeder fra programmet.
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. december 2012 - 11:45 #2
Ville det ikke være nemmere at indsætte det i fstab istedet?
Bemærk filsystem er sat til ext3, du skal muligvis tilpasse dette.

/home/eva/Vingen/ /var/ftp/Bestyrelse/ ext4 rw,bind 0 0
Avatar billede henrik_40 Juniormester
27. december 2012 - 21:56 #3
mfalck -->
Smart med de to filer. Jeg har prøvet dit forslag og de er tomme uanset hvad.Jeg har prøvet:

mount --bind /home/eva/Vingen/ /var/ftp/Bestyrelse/ >>/tmp/ftpmount.txt 2>> /tmp/ftpmount.err

og

/bin/mount --bind /home/eva/Vingen/ /var/ftp/Bestyrelse/ >>/tmp/ftpmount.txt 2>> /tmp/ftpmount.err
Avatar billede henrik_40 Juniormester
27. december 2012 - 22:46 #4
lassebm ->
Jeg lagde den ind i fstab, som du beskrev, men stadig ingen binding og mounting.

[root@dhcppc100 ~]# cat /etc/fstab
/dev/VolGroup00/LogVol00 /                      ext3    defaults        1 1
LABEL=/boot            /boot                  ext3    defaults        1 2
/home/eva/Vingen/      /var/ftp/Bestyrelse/    ext3 rw,bind            0 0
devpts                  /dev/pts                devpts  gid=5,mode=620  0 0
tmpfs                  /dev/shm                tmpfs  defaults        0 0
proc                    /proc                  proc    defaults        0 0
sysfs                  /sys                    sysfs  defaults        0 0
/dev/VolGroup00/LogVol01 swap                    swap    defaults        0 0
Avatar billede henrik_40 Juniormester
06. januar 2013 - 15:53 #5
Problemet blev ikke løst, så jeg må desværre lukke spørgsmålet, uden at give point.

Jeg venter lige et par dage med at lukke.. måske I kan se hvad jeg gør galt.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
10. januar 2013 - 00:46 #6
Lukker