Avatar billede Trine Nybegynder
29. december 2012 - 00:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nikon D40

Hej

Jeg har fået et Nikon D40 i julegave (rigtig lækker julegave), der er et lille problem. At tidligere ejer har et foto som baggrundsbillede af sine børn på display'et, når man tænder kameraet.

Hvordan fjernes dette?
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2012 - 02:37 #1
Her er link til brugsanvisningen:

http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/noprint/D40_noprint.pdf

Kan du ikke bare slette billedet?
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2012 - 02:42 #2
Har du prøvet at formatere memorykortet?
Avatar billede Roa Nybegynder
29. december 2012 - 05:04 #3
Det lyder meget mærkeligt, jeg er ved at læse til fotograf og har aldrig hørt om det før.

hvis du ikke har fået løst din problemstilling kan jeg godt spørge nogle af nikon eksperterne...
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2012 - 12:52 #4
@misskat.

Hvis du med "baggrundsbillede" mener noget i stil med et baggrundsbillede på skrivebordet på en computer, så har jeg heller ikke hørt om den slags.

Når du tænder kameraet, skulle det gerne starte i "tage-billede-tilstand. Den tidligere ejer har måske redigeret en del i opsætningen af kameraet, så det kunne være en god ide at gendanne standardopsætningen. Søg i brugsanvisningen efter ordet "default".
Avatar billede Trine Nybegynder
29. december 2012 - 12:56 #5
Det hjælper ikke formate kortet. Billedet er der stadig, osse selvom jeg tager kortet ud og tænder kameraet.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2012 - 13:04 #6
På kameraet findes der en eller flere mapper, hvor billederne lagres. Kan du finde billedet der?

Når du tænder kameraet, ser du så andet end billedet på skærmen, altså f.eks. tekst?
Avatar billede Trine Nybegynder
29. december 2012 - 13:08 #7
Under setup menu, er der noget der hedder info display format. Der kan man vælge wallpaper under digital vari-program eller P,S,A,M, disse to ved jeg ikke hvad betyder, men man kan derunder vælge classic, graphic og wallpaper.
Avatar billede Trine Nybegynder
29. december 2012 - 13:11 #8
Men det sjove er, at billedet der vises, ikke er på kortet.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2012 - 13:12 #9
Prøv at vælge classic.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2012 - 13:20 #10
Jeg har faktisk fundet noget, som måske har med dit problem at gøre. Kig på siden her og rul ned til "Info Display Format"

http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users-guide/menus-setup.htm
Avatar billede Trine Nybegynder
30. december 2012 - 00:06 #11
Tak. Jeg skal vist bare sætte et andet baggrundsbillede på, så :-)
Skriv et svar Milter, så får du de 60 p.
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2012 - 02:25 #12
Velbekom, og held og lykke med skyderiet :-)
Avatar billede Trine Nybegynder
30. december 2012 - 09:48 #13
Tak skal du have ;-)