Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
30. december 2012 - 11:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Strømafbrydelse - Intet trådløst netværkskort

Hej,

I går sad jeg på min stationære computer og var tilsluttet via det trådløse netværk, da strømmen pludselig gik i få sekunder. Da strømmen kom tilbage sekunder senere startede computeren selv op, men den kunne ikke gå på det trådløse netværk. Computeren kunne ikke registrere noget trådløst netværkskort. Jeg har prøvet systemgendannelse til før strømafbrydelsen, men det har ikke hjulpet.
Kan en strømafbrydelse resultere i at netværkskortet bliver ødelagt?

Mvh.

Chriz
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 11:23 #1
Muligvis.
Jeg forstår dog ikke at computeren selv startede op når strømmen kom tilbage???
Det har jeg ikke oplevet før.
Prøv evt at lave en systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
30. december 2012 - 11:41 #2
Ja, det har jeg heller ikke oplevet før. Jeg har forsøgt systemgendannelse, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 11:53 #3
Ok.
Når du går i enhedshåndteringen, viser den noget om evt en fejl der?
Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
30. december 2012 - 12:00 #4
Nej. Der viser den et netværkskort og navnet indeholder ikke trådløst.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 12:10 #5
Så registrerer windows ikke den trådløse del desværre.
Formoder det måske er et kort der er sat i en pci port?
Man kunne prøve at fjerne det trådløse kort og genstarte pc uden kort. Lukke  pc ned og montere kortet igen, for at se om det registreres korrekt.
Hvis dette afprøves, så er det strømmen af og trykke på startknappen hver gang man går ind i pc og arbejder.
Hold på kabinettet med den ene hånd lige som du sætter den anden ind på kortet og udtager dette.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 12:11 #6
den ødelægger snarere din profil end din internet
jeg tror det er er en tilfældighed

gå i kontrolpanel-system-enhedshåndtering

hvad viser den under netværkskort

den kunne måske ødelægge en driver men er næppe sandsynlig

opdater din driver til netværkskort og se om den ikke vises igen korrekt

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 15:37 #7
Undskyld, men hvordan gøres det når kortet ikke er registreret?

Spørger skriver dette i #4:
Nej. Der viser den et netværkskort og navnet indeholder ikke trådløst.
Avatar billede Chrizdrengen Nybegynder
30. december 2012 - 20:15 #8
Hej igen.

Jeg gjorde som du skrev, åbnede maskinen, hev 2 kort ud som viste sig ikke at at være netværkskortet, imens jeg havde den åben valgte jeg  så også lige at støvsuge den. Og vupti da jeg tændte den igen havde jeg internet forbindelse og kunne finde det trådløse netværkskort inden under enhedshåndtering. Jeg aner ikke hvad der gjorde at det virkede, men tak for hjælpen :)

Mvh.

Chriz
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2012 - 00:05 #9
velbekomme.
Der har måske været kludder i bios som er blevet rettet, da du gjorde det.
Godt der kom forbindelse igen.
Lægger et svar du kan lukke med.