Avatar billede Stefan_B Nybegynder
02. januar 2013 - 18:29 Der er 2 kommentarer

ny router til lejligheden

Hvad skal jeg kigge efter, hvis jeg gerne vil have en ordentlig router?

Jeg vil gerne have noget der understøtter en god wifi dækning, da jeg har mange enheder der skal køre wifi. (iphone,appleTV,smartTV,PlayStation3,ipad)
Jeg skal gerne kunne streame film og lign. igennem routeren.

Jeg har kigget på:
http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-n65u-id-6832793.aspx
og
http://www.edbpriser.dk/router/linksys-smart-wi-fi-router-ea6500-id-6984190.aspx

Jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter af specs. for at få den bedste. er der evt. andre routere i vil anbefale??

vh Stefan
Avatar billede sadolin1978 Novice
02. januar 2013 - 18:42 #1
Jeg ville personligt vælge Linksys/cisco routeren, de har stor og bred erfaring med netværksudstyr, den har 6 antenner hvor den anden kun har 3 god support og nem opsætning
Avatar billede Stefan_B Nybegynder
09. januar 2013 - 19:34 #2
er der nogen der ved om de pågældene routere kan koble op til telenors netværk?

det er noget med der skal være indbygget adsl modem i, og noget med at den skal understøtte PPPoATM (også kaldet PPPoA)???

er der en der kan hjælpe med at gøre mig klogere på dette?