Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 20:15 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

TDC `S elendige mobilinternet.

Hej.
Er der mulighed for at undgå TDC mobilinternet.
Utallige gange i døgnet falder hastigheden fra normalt 5 Mbit
til 0,2 Mbit (lige nu 0,09 Mbit). Jeg har klaget til TDC men jeg fik bare at vide at mine 4 bærbare + 1 stationær har virus.
Den virus forsvinder for alle 5 PC efter nogen tid og optræder
så igen ???
Er der nogen af jer, der har gode erfaringer med net uden for TDC.
Jeg har godt nok Telmore USB `er og kort og derfra har jeg fået en usædvanlig (for teleudbydere) god service, altid hurtig og venlig betjening fra kundeservice pr. mail og chat folkene.De kan jo bare ikke gøre meget i TDC teknikken.

Har jeg bedre muligheder.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2013 - 20:26 #1
Der er MANGE forskellige udbydere: http://www.mobilt-bredbaand.dk/mobilt-bredbaand/?utm_source=adw&utm_term=mobilt%20bredb%C3%A5nd%20priser&gclid=CJanmtiyyrQCFeN4cAodNhsAwA

Valget må bero på dit behov, og din bopæl - det er jo ikke alle operatører der er lige godt dækket ind, i alle områder.

Men som udgangspunkt plejer TDC nu nok at vide hvad de taler om, så måske er der en smule sandhed i det de siger? - det lyder i hvert fald ikke som om du kategorisk afviser det...

Skal du (det lyder sådan) have en trådløs router, har jeg gode erfaringer med dem 3 leverer. Og iøvrigt kunne det også tænkes, at problemet kan løses med udskiftning af din eksisterende trådløse router... - jeg har oplevet en enkelt elendig huaweii trådløs bredbånds router, der efter at have kørt fint i et par år, pludselig ikke kunne holde hastigheden som den oprindelig gjorde... - en udskiftning til en ny udgave løste problemet.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 20:27 #2
Her er, hvad jeg fik af vrøvl som svar på min forrige klage til TDC, den gang var det over TDC fastnet hastighed eller mangel på samme
http://www.eksperten.dk/spm/971204#reply_7995627
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2013 - 20:37 #3
Okay - de skriver jo ikke noget om at du HAR virus - de skriver sådan set bare at der bliver sendt meget data på din linje, og at den ikke er verdens hurtigste.

Det de skriver, oversat til husmodersprog, er at du har forstoppet afløb på din køkkenvask - enten fordi afløbet er for lille, eller fordi du hælder for meget "vand" i vasken - TDC kan bare måle at der hele tiden står "vand" i "afløbet".

Hvad det så skyldes, kan der være rigtig RIGTIG mange årsager til. EN af dem kunne være en virus. Men hvad henter du lydbøgerne via? - hvis det er via en af de såkaldte "Bit-torrent" programmer, bliver du samtidig tvunget til også at dele bogen med et utal af andre mennesker - og det kan hurtigt slå en linje med din hastighed ihjel. Også når du bare har PC´en tændt, og ikke nødvendigvis bruger internettet.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 20:40 #4
5 mdr om året bruger jeg USB fra Telmore (grundet den gode kundeservice, jeg har fået).
Jeg bor i Horsens byområde,og normalt giver den nye USB E3131 god hastighed.
Resten af året bruger jeg TDC fastnet med router men der kan TDC kun levere en 20??/512 hastighed somme tider.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2013 - 20:53 #5
hvilket antivirus-program bruger du, og har du prøvet med et housecall? Du bliver lige nødt til at sige, at din del er ok før du sviner udbydere til.
http://housecall.trendmicro.com/us/index.html
det er gratis - og når det er kørt, så bruger det ikke noget på din pc - prøv det.

Har du prøvet at højreklikke på netforbindelsen på dine maskiner, og vælge status? Passer upload med det, som du selv siger, eller er der et stor tal?
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 20:59 #6
Hej Ole.
Jeg er meget glad for dine kommentarer, jeg kan så blive klogere på det her moderne IT.
Jeg downloader fra E17 Blindesamfundet.
Med mine TDC fastnetproblemer sendte TDC en grafisk udskrift af en alt for høj upload som grund til udfald, der var bare det - - men
i det tidspunkt på grafikken virkede forbindelsen uden problemer.
Nå ! ! det kan være problemet ikke er der om et par måneder.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2013 - 21:00 #7
du skal i øvrigt lige har læst på et par ting:
TDC `S elendige mobilinternet. (det er klagen/overskriften)
5 mdr om året bruger jeg USB fra Telmore (det er så tdc - men de har en god kunderservice der?)
Resten af året bruger jeg TDC fastnet med router (ok - er det her, det fejler, eller er det når du er på telmore)

hvor kommer tdc mobil-internet ind i dette?
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 21:09 #8
Hej claes.
Jeg bruger 2 USB. Ved længerevarende (som i dag)udfald prøver jeg på mine andre PC og der er også kun G2 og hastighed på TDC egen måler viser de samme lave tal.
Jeg har AVG, W.Ess og Ad-aware. Jeg tvivler på at alle PC er inficeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 21:18 #9
Bruger du både AVG og MSE??
Det er jo to antivirusprogrammer, som kan konflikte med hinanden.
Eller hvad betyder W Ess?
Og hvilken firewall?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. januar 2013 - 21:19 #10
må jeg lige få den forklaret:
du bruger ikke tdc fastnet med router?
det er bare et skift mellem telmore og tdc (telmore er også tdc).

Hvis du vil skifte mellem to udbydere, så skal du som minimum vælge nogle, der har hvert sit antenne-net.
1) tdc/telmore/fullrate/onfone/m1
2) telia/callme
3) 3/oister
4) telenor/cbb

alle i 1) er på samme net - så hvis den ene er nede, så er de det typisk alle (nogen har gravet et kabel over).
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 21:52 #11
claes.
Jeg bruger TDC fastnet med router til 2-3 PC `s 7-8 mdr om året,( der er ikke forbindelse til nogen udbydere i området ) ,her i Horsens bruger jeg Telmore USB med den fine service, at de stilles i bero 7-8 mdr om året.
Har du erfaring med de andre udbydere ???
Jeg tror MSE er den samme som jeg kalder Windows Essential.
Den du kalder en konflikt med AVG tror jeg ikke med min beskedne viden udmøntesig i jævnlige fald i hastighed og så en tid efter være normal igen et stykke tid. Jeg tror heller ikke (stadig med min beskedne viden) en virus vil udarte sig sådan.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 21:57 #12
Hov 661
Det var dig der talte om konflikt MSE kontra AVG.
Læs kommentaren til claes.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 22:02 #13
Har lige set den, og jeg vil sige til dig.
Brug kun et antivirusprogram på pc ad gangen.
De to programmer konflikter og laver kun ballade for dig i brugen på pc.
Skal du have anden beskyttelse der kører live ved siden af antivirusprogrammet, så køb Malwarebytes som ikke konflikter med antivirusprogrammerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 22:13 #14
Personligt havde jeg startet med at  afinstallere MSE.
Så havde jeg set om det har ændre noget.
Jeg havde så dog også hentet malwarebytes og kørt en scanning med den (hvis du ikke har den):

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 22:14 #15
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 22:24 #16
Altså !!! jeg  e r  blevet klogere på det her.
Men jeg fatter ikke (ja ! jeg er tung at danse med) at en evt. virus kan indvirke på hastigheden på både fastnet m/router og USB:Falde i hastighed for så nogen tid efter være normal. uden jeg gjort noget som helst.
En virus der er i alle PC `er ???????????
Mine problemer er hastigheden på TDC forbindelse oplevet på både fastnet m/router og mobilinternet. ?????
Den sidste måned med fastnet kørte helt normalt og jeg havde ikke gjort noget som helst for udbedre/forebygge "fejlen" på PC `erne.
I godt en måned med USB forbindelse ingen problemer, men de sidste 3 uger, mange gange problemer, som åbentbart retter sig selv i perioder.
Jeg kan kun bedømme at TDC har tekniske problemer.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 22:41 #17
Jeg har lige målt 4.9 Mbit og 2,6 Mbit upload , næsten normalt, og jeg har ikke foretaget mig noget som helst.
Jow,, jeg er blevet lidt klogere takket være jer deltagere.

Jeg mener stadig overskriften passer ! !
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 22:50 #18
Jamen det er da fint.

Du har så ikke i sinde at afprøve noget at det der er foreslået?

Mener nu stadig at hvis du kører med dobbelt antivirus på alle dine computere at det er forkert. Det laver mere ballade end gavn.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2013 - 23:01 #19
Jeg kan godt forstå du bliver klogere... - vi kommer omkring mange begreber :-)

Jeg ville nok vælge at lade tanken om virus ligge... - med 2 antivirusprogrammer og et spyware program, er sandsynligheden lille. Selv om den er til stede - også på 5 maskiner.

To antivirusprogrammer kan finde på at angribe hinanden. Forestil dig følgende: Når du er i gang med at hente en bog, går MSE (som ganske rigtigt er lig Windows Essentials) i gang med at scanne den datastrøm, du henter. Næsten samtidig forsøger AVG at gøre det samme - men da MSE låser datastrømmen (for at forhindre den i at blive "kørt" på PC´en, før den er scannet færdig), opfatter AVG det som en trussel, og forsøger selv at låse datastrømmen.

Nu skal din internet browser så forsøge at lægge data ned i en fil, som hele to antivirus programmer slås om at holde låst... - gæt selv hvordan det vil indvirke på din "internethastighed".

En hjemmeside er bygget op af et utal af små filer, du skal hente. For hver af disse små filstumper, vil samme problem opleves. Altså  2 x antivirusprogrammer = RIGTIG dårlig hastighed - ikke bare på internettet, men også på filer lokalt på maskinen.

Ovenstående situation behøver ikke at ske i alle tilfælde - kun de tilfælde hvor de to antivirusprogrammer får fat i filen/datastrømmen næsten på samme tid - og derfor kan det henføres til periodiske udfald på netværket.

Konklusion - afinstaller et af programmerne, og se hvordan det så arter sig.

Nu ved jeg så ikke om det gælder alle dine maskiner, eller kun nogle enkelte... - og kan derfor ikke gætte på, om det kan være hele årsagen, eller blot en del af problemet. Men det er et sted at starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 23:17 #20
#19 Tak for den udvidede forklaring.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 23:20 #21
Jeg er meget forsigtig med at prøve noget for mig ukendt.
Jeg er særdeles forsigtig, når jeg ikke klart kan se, at det har forbindelse med aktuele fejl.
Det er kun denne PC, der har dobbelt antivirus, den stationære har ingenting og kun været på nettet ved påvisning af hastighedsfejlen i dag og ellers ikke i 3 år, konens PC har kun Essentiale, mine andre PC har AVG og Ad-Aware på Win XP, men stadig hastighedsproblemer samtidig.
Efter min bedømmelse er fejlen ikke på PC èrne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2013 - 23:39 #22
Så må vi jo prøve at gribe den anderledes an.

Du skal stadig afinstallere et af dine antivirusprogrammer. Tror du ikke på os, så søg på nettet. På http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=5201 skriver Microsoft eks. selv:

"Inden du installerer Microsoft Security Essentials, anbefaler vi, at du fjerner installationen af anden antivirussoftware, der allerede kører på pc'en. Kørsel af flere antivirusprogrammer på samme tid kan skabe konflikt, som påvirker pc'ens ydeevne."

Men dernæst:

Du har altså 2 internetforbindelser til rådighed - TDC fastnet, og Telmore mobilbredbånd.

Har du nogensinde prøvet, når du har dårlig hastighed på TDC fastnet, at skifte til Telmore mobilbredbånd?

Fastnettet kører via de gamle telefonkabler, mens mobilbredbåndet godt nok kører via TDC, men via mobilnettet. De kører sammen i centralen, men herfra og ud i den store verden, er det meget kraftige forbindelser, så det skulle være alle på den givne central der oplever problemer, hvis begge forbindelser skulle have samme problem.

Så at teste med USB-bredbånd, når fastnettet giver problemer, vil klart og tydelig påvise, om fejlen ligger på PC eller netværket.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 23:39 #23
Tak Ole.
Nu kan jeg forstå lidt af problemerne ved downloads af bøger.
Men de sidste 3 uger opstår problemerne ikke ved downloads af bøger, men nyhedssider, tastselv skat netbank og lign. kører langsom frem som for 10 år siden.
Jeg måler så hastigheden med lukkede sider på TDC måleren, Tager USB `en med ind til de andre og måler også der (for at udelukke denne PC) samme dårlige resultat.
Dog har jeg målt lidt stærkere på en og da jeg kom ind ,var farten normal også på denne.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 23:43 #24
Jeg tilbringer det meste af året hos fastnet forbindelse.
Nuværende problemer er kun med Telmore USB modem.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2013 - 23:47 #25
Nu siger konen at jeg skal i seng, så jeg skal lige over i rullestolen.
Jeg kan heller ikke tale, så jeg er utrolig glad for denne "samtale" med jer.
Vi tales måske videre i morgen.???

Go´` nat !!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2013 - 09:13 #26
Jeg nævnte bare download af bøger, fordi det var hvad du selv bragte på banen tidligere - som jeg også skriver, gælder det al internet traffik - sågar al læsen/skriven lokalt på PC´en.

Jeg er stadig ikke sikker på at du har testet de enkelte forbindelser af.

Hvis du ikke tager netværksstikket ud af PC´en (eller slukker den trådløse forbindelse, hvis du kører WiFi (lokalt trådløst netværk)) før du laver forbindelse med USB-bredbånds stick´en, så kan du ikke være sikker på hvilken en af forbindelserne du bruger. Så vil den typisk vælge den sidst aktive forbindelse - hvilket givetvis var fastnet.
Avatar billede ranni Forsker
03. januar 2013 - 10:00 #27
Go ` morn `Ole.
Jeg har nu kun 1 antivirus på samtlige maskiner dog således at Ad-Aware AVG og Essential er i spil på hver sin maskine (ikke sammen)den stationære har ingen.
På mit nuværende sted har jeg kun Telmore USB (2 stk)
Jeg har endnu ikke kørt nogen scannerprogram. Dem har jeg har ikke megen tiltro til, det er sjældent at de forskellige programmer finder de samme fejl, men alle kan udbedre fejlen, hvis lige jeg sender dem nummeret på mit Visa-kort.
Nu holder jeg lav profil på nettet(ingen downloads af bøger,se film og lign).
Jeg skal dog læse nyheder og spille dagens Angry Birds.
Nu er jeg spændt på om jeg oplever en dag uden problemer med hastigheden,men der skal mere end 1 fejlfri dag til at overbevise mig, at nu kører det.
Avatar billede ranni Forsker
03. januar 2013 - 11:14 #28
Så gik den ned på 0,2Mbit. Så skal lige over i rullestolen og have fat i de andre PC er
Avatar billede ranni Forsker
03. januar 2013 - 11:20 #29
Der fanges nu kun på 2G nettet.
Avatar billede ranni Forsker
03. januar 2013 - 12:02 #30
Efter en genstart har jeg nu kun åbnet USB startsiden, hvor jeg kan se signalstyrken.
Den har fundet 3G men veksler mellem 0 og 3-4 streger (normalt 5)
Det har den nu gjort i en lille 1/2 time.
Modtagerstedet er den samme som da der ingen problemer var.
Avatar billede ranni Forsker
03. januar 2013 - 19:02 #31
Hold da op.! ! !
Indtil nu i dag kun næsten udfald i godt 5 kvarter.
Det er godt nok fremskridt i forhold til andre dage.
Jeg har godt nok "lavet" PC èrne kun monteret med 1 antivirus, men desværre kom udfaldet efter handlingen, så det var ikke dobbeltmontering af antistoffer, der gav problemer.
Avatar billede ranni Forsker
04. januar 2013 - 19:54 #32
Hej Ole.
Vil du sende et svar, det er for din uddybende forklaring på downloads i et sprog, så selv jeg kunne forstå det.
Til jer andre deltagere: Tak for jeres forsøg på at hjælpe.

For at afrunde denne tråd:
I dag kun 0,2 Mbit indtil kl 1500, så normalt godt 1/2 time, så faldt den jævnt indtil den nåede 0,08 Mbit. Pludselig røg den op 6,0 Mbit og der var en god time, men nu er den "normal" 0,2Mbit.
Hele eftermiddagen har jeg kun haft TDC hastighed åben, for at følge situationen og tage printscreen af måleren. Samtidig stod hustruens PC med en anden Telmore Huawei E1550 moden. Den gav næsten samme lave resultat.
En sidebemærkning:Der er stor forskel på downloads hastigheden på Huawei E3131 og E1550. Den er mere end dobbelt så stor på E3131, når jeg aflæser på pop-up vinduet ved downloads (selvfølgelig på samme PC)
Avatar billede ranni Forsker
05. januar 2013 - 13:39 #33
Hej claes.
Jeg har lige kørt en Housecall, der blev fundet 0 fejl.
Men et  fup firma , der kalder sig RegClean med certificat fra Microsoft ???? fandt 986 fejl, der lige kunne fixes, hvis de fik mit Visa nr. (den  e r  fjernet igen og kørt gendannelse fra anden dato)
Avatar billede ranni Forsker
06. januar 2013 - 13:56 #34
Hold da op !!!
Nu har der været fuld knald på TDC hastighed fra fredag aften til nu søndag middag.
Intet er gjort for evt udbedre fejl på PC `erne !!

Denne tråds Overskrift nærmer sig virkeligheden , synes jeg !!!
Avatar billede ranni Forsker
07. januar 2013 - 19:19 #35
Skal jeg igen selv have point for at lukke denne tråd.

Mine allerede opnåede point er absolut ikke udtryk for viden om IT.
Tvært imod er den udtryk for, at jeg af uvidenhed har bevæget mig ud i noget, der ikke var logisk svar på.

ole !!! vil du sende et svar ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2013 - 09:19 #36
joda - jeg har haft barn syg weekenden og mandag over... - så jeg har ikke lige fulgt med rundt omkring...

Min slutanbefaling - se lige tiden an et par uger. Noter i et skema,  hvornår du oplever problemer. Kontakt herefter TDC (eller Telmore, afhængig af hvilken forbindelse problemet opleves på - bare husk at få den anden "skåret af", så du er 100% sikker på hvilken forbindelse du bruger), og fortæl om dine oplevelser.

Alle teleselskaber har problemer - men alle teleselskaber har også en supportgruppe, der efter bedste evne forsøger at afhjælpe problemerne. Min erfaring er rimelig positiv med TDC - omend jeg da også har haft dårlige oplevelser.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2013 - 09:19 #37
Doh :-) - det skulle så være svaret... - det kommer her i stedet...